КМДА Київська міська державна адміністрація


29 вересня 2015

Десять порад класному керівнику (зі 100 порад учителеві В. О. Сухомлинського)

Десять порад класному керівнику (зі 100 порад учителеві В. О. Сухомлинського)

1.    Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті – з людиною. Місія школи – боротися за людину.

 2.         Об’єкт нашої праці – найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, - розум, почуття , воля, переконаність, самосвідомість.

 3.         Виховувати людину – це передусім знайти її душу, бачити та відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання – це самовиховання.

 4.         Немає в дитини нічого такого, що вимагало б від педагога жорсткості. Не давайте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину, підозрілості.

 5.         Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні. І саме поняття успіху у навчанні – річ відносна: для одного високий рівень, для іншого й середній рівень – велике досягнення.

 6.         Успіх у навчанні – це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним. Бережіть цю стежку і цей вогник.

 7.         Слово – могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фонд для запам”ятовування, заучування, збереження в пам”яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою, несприйнятливою до слова, якщо слово не живе в її душі як засіб творчості, якщо вона тільки заучує чужі думки. І не творить своїх та не виражає їх словами. Бійтеся байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини! Навчіть її активно, пристрасно ставитись до слова.

 8.         Спонукайте учнів до читання – найважливішого рятівного засобу для успішного читання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця. Перше захоплення – це захоплення книжкою.

9.         Доброзичливість, розумна доброта – ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом відносин взаємовідносин  педагога і дітей. Якщо ви навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна творити чудеса.

 10.      Уміння володіти собою, тримати себе в руках – одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежить і успіх діяльності педагога, і його здоров‘я.

 



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.