Головна  →  Новини районів  →  15 листопада 2017

Співпраця з учнями, як обов’язкова складова інклюзивного навчання: з досвіду роботи закладів освіти Святошинського району

Співпраця з учнями, як обов’язкова складова інклюзивного навчання: з досвіду роботи закладів освіти Святошинського району

 Кожен учень у кожному класі має право голосу,

 і цей голос повинні чути всі дорослі, які працюють у школі

Тім Лорман

 Врахування індивідуальних та колективних поглядів, досвіду, знань учнівської громади є частиною системи навчання, виховання, реалізації інклюзивної освітньої моделі у закладах освіти Святошинського району.

«Учнівському голосу» варто приділяти увагу, адже взаємодія та комунікація між учнями є важливою складовою системи впровадження інклюзивної освіти. Комунікація між учнями створює умови для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами та формування у них життєвоважливих навичок. План інклюзивного розвитку закладу освіти орієнтований на партнерське залучення учнів до освітніх, виховних, організаційних процесів; процесів шкільного планування і дослідження.

Учнівська молодь закладів освіти Святошинського району позитивно налаштована щодо інклюзивної освіти, визнання різноманітності кожного окремого учня. Команда управління освіти, молоді та спорту, педагогічні колективи закладів освіти покладають багато сподівань саме на учнів, адже вони є «провідниками» ідей інклюзивної культури і практики.

13 листопада 2017 року на зборах Лідерів закладів загальної середньої освіти розглянуто питання впровадження інклюзивної освітньої моделі. Учні створювали колективні проекти «Школа для кожного», передбачаючи різні види доступності: архітектурну, інформаційну, веб- доступність. Також було запропоновано ідеї щодо створення універсального дизайну у школах, проекти заходів із залученням дітей з особливими освітніми потребами. Зустрічі з Лідерами такого формату проводитимуться систематично, адже лише у тісній співпраці між учнями, педагогами та батьками можливо досягти визнання цінності кожної людини та впровадження ідей Індексу інклюзії у кожному закладі освіти.

Перейти до спискуВерсiя для друку