Головна  →  Новини  →  5 грудня 2017

Довіра до освіти починається з педагогіки партнерства, відкритості шкіл, поваги до кожної людини - заступник Міністра Павло Хобзей

Довіра до освіти починається з педагогіки партнерства, відкритості шкіл, поваги до кожної людини - заступник Міністра Павло Хобзей

Педагогіка партнерства, орієнтація на учня, виховання на цінностях - саме ці складові концепції Нової української школи спрямовані на те, щоб побудувати довіру між школою, дітьми, батьками та суспільством. На цьому наголосив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей сьогодні, 2 грудня 2017 року, під час Міні-EdCampKyiv «Без довіри нема освіти».

"Нова українська школа - це не тільки компетентнісний підхід до навчання, це і формування цінностей, на основі яких виробляються ставлення. Треба по-людськи ставитись, поважати людей - усіх. Бо якщо не зміниться ставлення, то й довіри не буде", - сказав Павло Хобзей під час панельної дискусії за участі педагогів, батьків, представників управлінь освіти, громадських організацій.

Він відзначив, що для побудови довіри дуже важливо змінити систему зв'язків в українських школах.

"Наша освіта - дуже вертикальна: директор, завуч, учителі, діти і десь там батьки. Але щоб побудувати довіру, ми маємо будувати горизонтальні зв'язки, партнерство. Щоб вчитель був на рівні учня, щоб вони сиділи разом на килимку та розмовляли. Тоді вибудовується довіра, повага до гідності. Саме це закладено в концепцію НУШ", - підкреслив заступник Міністра.

Водночас він зауважив, що педагогіка партнерства не відміняє вимогливість вчителя, бо, як засвідчує практика, саме вимогливі й справедливі вчителі мають найбільшу повагу та довіру серед учнів.

"Добрий педагог розрізняє два види тиску. Перший - педагогічний, коли учня спонукають до навчання, мотивують. Але не дай Боже, щоб цей тиск перейшов на другий вид, на особистісний. Повага і довіра є тоді, коли вчитель є вимогливим, але в той же час він справедливо оцінює рівень досягнень учнів", - додав Павло Хобзей.

Заступник Міністра мав змогу отримати зворотній зв'язок від зали на свої слова. Більшість присутніх підняли зелені картки - на знак підтвердження того, що вчитель має бути партнером, але не давати слабину перед учнями.

"Є один старий добрий інструмент  - самооцінка школи.  Це коли основні проблеми школи на рівних оцінюють учні, батьки та вчителі. З цих трьох позицій на одне й те саме питання вони отримають різні відповіді. І це природньо. Але коли ви разом починаєте ідентифікувати проблеми, вибираєте найбільш пріоритетні  і тоді думаєте, як їх розв'язати - це і є побудова довіри. Цей інструмент важкий, але якщо ви його створите – ви зробите великий крок вперед", - запропонував Павло Хобзей. 

Ще одним надзвичайно важливим кроком до побудови довіри в освіті учасники дискусії відзначили прозорість та інформаційну відкритість навчальних закладів. Це, зокрема, закладено в новому законі "Про освіту". Насамперед, йшлося про необхідність публікувати на сайтах школ звіти про усі фінансові надходження та витрати - незалежно від того, які це кошти - бюджетні чи благодійні від батьків. Нагадуємо, що таку інформацію школи повинні були розмістити до 1 грудня, а вже зараз управління освіти мають почати моніторинг виконання цієї вимоги.

"Ми маємо бути максимально відкритими, надавати інформацію з будь-яких питань. Закон, який визначає правила, вже є, нам лишилося тільки діяти", - зазначила одна з учасниць дискусії.

Насамкінець присутні мали змогу упродовж півгодини поставити запитання, що їх хвилюють, заступнику Міністра. Вони отримали вичерпні відповіді щодо друку підручників, інклюзивної освіти, діяльності спеціалізованих шкіл, пілотування НУШ тощо.


Перейти до спискуВерсiя для друку