Головна  →  Новини  →  31 травня 2019

Колектив Департаменту освіти і науки вітає випускників, учнів, батьків та колег із закінченням навчального року!

Колектив Департаменту освіти і науки вітає випускників, учнів, батьків та колег із закінченням навчального року!

Закінчився 2018-2019 навчальний рік – перший рік серйозних змін у системі шкільної освіти України. Зараз саме час погортати сторінки цьогорічного літопису та згадати те, що ми змогли та встигли; те, чим ми пишаємося, та те, що спонукає нас із потужнішою швидкістю рухатися до цілей.

Реформа системи освіти, впровадження концепції Нової української школи, нового Закону України «Про освіту» дають нам можливість відповідати викликам сучасного, якісно нового рівня освіти, запроваджувати прогресивні методи викладання, робити навчання ефективним і цікавим, створювати педагогічним працівникам належні умови праці та встановлювали для них справедливі винагороди.

Свято останнього дзвоника зібрало головних «винуватців» заходу. Ми маємо ким пишатися. Адже серед наших учнів є багато учасників, переможців та призерів престижних Всеукраїнських і міжнародних конкурсів та олімпіад учнівської молоді.

Так, команда у складі 153 учнів закладів освіти міста Києва на IV (фінальному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з навчальних предметів виборола 122 призових місця. Із них: І місце – 27 учнів, ІІ місце – 51 учень, ІІІ місце – 44 учні. Тривають міжнародні олімпіади з навчальних предметів. Маємо перше «золото» на олімпіаді з екології.

Команда київської МАН успішно виступила на Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. За результатами конкурсу вихованці Київської МАН вибороли 42 медалі (з 61 учасника конкурсу від м. Києва): 9 «золотих», 19 «срібних» та 14 «бронзових».

У 2018-2019 н. р. вихованці київської МАН гідно представили Україну на міжнародних конкурсах, змаганнях, олімпіадах, зокрема:

-       на 39-му Пекінському конкурсі  юнацької науково-технічної творчості BYSCC 2018 (Beijing Youth Science Creation Competition);

-       на Міжнародній учнівській олімпіаді з екології 2019 (Кенія);

-       на Міжнародному конкурсі молодих вчених ICYS 2019 (Малайзія);

-       на  Міжнародному конкурсі комп’ютерних проектів «Infomatrix 2019» (Румунія);

-       на Всесвітньому конкурсі наукових та інженерних досягнень Intel ISEF (США) та ін.

У цих конкурсах київські МАНівці здобули 13 нагород (3 золотих, 6 срібних, 2 бронзових, 1 IV  призове місце та 2 спеціальних призи).

         Цьогоріч лауреатами стипендії Президента України стали 12 вихованців київської МАН та 25 переможців учнівських олімпіад з навчальних предметів.

Яке натхнення у своїй роботі відчуває педагог, коли бачить успіхи своїх учнів! Успіхи, без сумніву, окриляють. 

Аналізуючи результати моніторингу соціально-економічного розвитку регіонів за 2018 рік за напрямом «Доступність та якість послуг у сфері освіти і науки», радіємо, що динаміка розвитку освітньої сфери Києва показує зростання на цілих 5 позицій у порівнянні з попереднім періодом. За результатами зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, іноземної мови Київ посідає, відповідно, друге та перше місце серед регіонів України.

Сподіваємось , що цьогоріч ми подолаємо останню сходинку до першості, бо впевнені, наші педагоги – найкращі. А ми, у свою чергу, створюємо гідні умови та комфортне середовище для їх роботи. Продовжуємо виплату надбавок педагогічним працівникам у розмірі 20% за престижність праці та до 50% – за складність та напруженість у роботі.

Забезпечуємо підготовку тренерів та педагогів, які розпочинали роботу у перших класах Нової української школи. Уже підготовлено 86 педагогів-тренерів вчителів перших класів, 25 педагогів-тренерів вчителів  іноземних мов перших класів, 22 тренери-психологи, 19 педагогів-тренерів вчителів фізичної культури, 2 тренерів-супервізорів, 1 тренера учителів початкових класів, які викладають мистецькі дисципліни.

За спеціальними програмами було проведено навчання 385 заступників директорів шкіл,  1171 вчителя перших класів, 1320 вчителів іноземних мов, 292 вчителя інтегрованого курсу «Мистецтво», 140 вчителів та асистентів вчителів, які працюють в інклюзивних класах, 1784 вчителів початкових класів, які навчатимуть першачків 2019/2020 н.р. Здійснено підготовку 25 супервізорів-наставників, які надаватимуть професійну допомогу педагогічним працівникам Нової української школи.

Оновлено Програму підвищення кваліфікації директорів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти при Київському університеті імені Бориса Грінченка.

На 50% оновлено зміст курсів відповідно до вимог концепції  «Нова українська школа». Педагог, не полишаючи навчального закладу, може самостійно обрати час проходження інваріантної складової курсів, обрати незалежно від фаху 5 навчальних модулів із 322 й відразу отримати направлення, яке стає його власним навчальним планом. Навчання  за оновленою моделлю курсів пройшли 89 навчальних груп (понад 2200 слухачів).

Вперше за останні 20 років першим розділом Програми «Освіта столиці 2019-2023» став розділ «Професійний розвиток педагогічних працівників закладів освіти м. Києва». Це ще одне свідчення пріоритетності галузі освіти в столиці, визнання важливості вчительства та його ролі в реалізації планів  розбудови нашої країни.

Сучасне, якісне харчування у закладах освіти для нас – питання національної безпеки. Безкоштовне харчування отримує кожен другий учень. Київ працює над системними змінами в покращенні харчування. Харчування дітей у київських школах має бути смачним, корисним і безпечним. Нами вже напрацьовано чіткий план змін. Депутатським корпусом Київської міської ради запропоновано новий Порядок, який покликаний встановити жорсткі правила у системі координат роботи комунальних підприємств, та посилити контроль над організацією дитячого харчування в закладах освіти. До кінця поточного року буде розроблено Методологію організації харчування у шкільних їдальнях. Вимоги до самої Методології вже напрацьовані групою експертів. З досвіду власних "проб та помилок", вивчивши питання харчування школярів у різних країнах, зрозуміли, що не хочемо обмежуватися однією моделлю.

Ми бачимо три можливі моделі:

-           модель І. Традиційна діюча. Приготування їжі на харчоблоках шкіл. Так, як відбувається сьогодні, тільки в рамках вимог ХАССП;

-           модель ІІ. Кейтеринг. Умова - створення фабрик "Дитячого харчування";

-           модель ІІІ. Забезпечення напівфабрикатами. Тут можливі декілька варіантів реалізації. Від потужного підприємства, до мініцехів, якими можуть стати ті ж шкільні їдальні у нових школах, які ми будуємо останніми роками, адже вони за своїм обладнанням більше схожі на сучасні мінікулінарні цехи.

Ми вирішуємо питання і постачання якісних продуктів, і організації харчування у закладах освіти в цілому. Наша цільова аудиторія – діти, і ми повинні зробити все можливе, аби нашим дітям було смачно, і, безумовно, безпечно харчуватись у садках та школах, при цьому ефективно використовуючи бюджетні кошти. На цьому шляху уже сьогодні маємо кожну п’яту школу Печерського району, у якій впроваджено мультипрофільне харчування дітей за принципом «шведський стіл». Розпочав впровадження цієї системи харчування і Деснянський район.

Забезпечуємо прозорий розподіл публічних коштів. З 2019 року в Києві розпочато реалізацію проекту «Гроші ходять за дитиною» - БФН. Проект показав свою ефективність в багатьох європейських країнах і в минулому році практично одноголосно був підтриманий Київською міською радою. Головним критерієм вибору тепер стає якість закладу та рівень навчання. Комунальним дитсадкам доведеться підтверджувати свою конкурентоздатність. Зі столичними приватними закладами освіти батьками вихованців вже укладено понад 70 угод про співпрацю.  Батьки на собі відчули життєздатність проекту «Гроші ходять за дитиною».

Безпека закладів освіти. Наступним кроком після встановлення тривожних кнопок, камер відеоспостереження та локальних автоматизованих робочих місць (відеореєстраторів) буде запровадження груп швидкого реагування та фізичної охорони силами працівників КП «Муніципальна охорона».

Вважаємо, що до питання безпеки закладів освіти належить і зовнішня огорожа закладів та сучасна функціональність місць загального користування.

Цьогоріч ми сказали інклюзивній освіті – ТАК! У кожній п’ятій школі маємо відремонтовані спортивні блоки: зали, роздягальні, туалетні кімнати,  замінено спортивне обладнання. Кожна третя школа та кожен десятий садочок стали інклюзивними. У кожному п’ятому закладі освіти забезпечили безперешкодний доступ до першого поверху будівель для осіб з інвалідністю.

У кожному одинадцятому садку та кожній третій школі встановлено пандус, у кожній сьомій школі - кімнати загального користування пристосовані для осіб з інвалідністю. Попереду ще багато роботи, але щороку ми наближатимемось до поставленої мети.

Довіра... Разом із батьківськими спільнотами подали пропозиції щодо змін у роботі «батьківських комітетів». Самі представники цього об'єднання, висловили бажання стати "Радою батьків". Вже чотири роки представники Ради є активними  учасниками прийомів громадян в ДОН. Зі своєю думкою, своїм баченням, своїми порадами.

Ми відмовилися від практики проведення багатогодинних нудних беззмістовних зібрань, які відомі під назвою «батьківські збори». Київ першим в Україні перейшов на інший формат спілкування з батьками. Це особисті зустрічі батьків з учителями, які можна планувати заздалегідь,  де можна обговорити всі питання навчального процесу дитини, разом спланувати індивідуальну траєкторію навчання, як того вимагає Нова українська школа. 

Сьогодні ми стаємо свідками народження освітянських ініціатив. Рада директорів організувала клуб "Відповідальне батьківство", а новопризначені за конкурсом, започаткованим саме Києвом чотири роки тому, директори створили "Освітній Хакатон".

Впевнені, що ми зможемо досягти значних результатів уже в середньостроковій перспективі, адже високий фаховий рівень столичних педагогів та потенціал нашої молоді є для нас безсумнівними.

 А сьогодні ми перегортаємо ще одну сторінку нашого освітянського літопису. Дорогі  учні! Шановні випускники, вчителі та батьки! Щиро вітаємо Вас зі святом Останнього дзвоника, Святом прощання зі школою! 

Останній дзвоник завжди був і залишається особливим днем для нас – киян. Адже це (не) свято об’єднує усіх: тих,  хто навчається у школах та виховується у садочках, їх батьків, тих, хто працює у системі освіти міста Києва. А це понад 2 мільйони зацікавлених громадян столиці. Ми щиро вітаємо усіх вас!

За щоденну святу кропітку працю перш за все дякуємо ВЧИТЕЛЮ! Учителю, до якого із задоволенням йдуть на урок. Учителю, який виконує свою роботу незалежно від ситуації в країні та світі, бо розуміє, що освіта - це найголовніше, а педагогові відведена ключова роль. Саме любов педагога до своєї професії,  її важливість  допомагають виховати успішних і щасливих українських громадян. Громадян, які легко знаходять своє місце у житті, та роблять свій внесок у розвиток міста, країни, всього людства. Не дарма ж кажуть, що учень - це відображення його вчителя. 

Тисячі учнів київських шкіл завершують черговий етап свого шкільного життя, щоб з вересня з новими силами приступити до продовження навчання, чи розпочати доросле трудове життя. Тисячі родин  відчувають гордість за своїх дітей та сповнюються надіями на їх успішне майбутнє. То ж хай збуваються їхні мрії, хай мирне небо і щасливі дороги супроводжують їхні світанки.

А ми, освітяни, з відчуттям надії та радості можемо планувати літні канікули та сподіватися, що сьогоднішні одинадцятикласники стануть успішними студентами омріяних закладів вищої освіти, кваліфікованими професіоналами та гідними громадянами нашої держави.

Колектив Департаменту освіти і науки

Перейти до спискуВерсiя для друку