Головна  →  Заходи 2021 року  →  День дошкілля 2021  →  Історія дошкілля: 30 років
Дошкілля Києва - від минулого до сьогодення

У Департаменті освіти і науки обліковується 577 комунальних закладів, які функціонують та надають дошкільну освіту (у тому числі 36 навчально-виховних комплексів, 5 закладів загальної середньої освіти з дошкільними підрозділами). Разом з тим, у Києві функціонують ще  14 дитячих садків відомчого підпорядкування та понад 250 приватних закладів, створених суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.

У всіх діючих закладах виховується понад 103,7 тис. дітей дошкільного віку, у комунальних дитячих садках – близько 100 тис. дітей.

1991-2000

У 1991 році - після проголошення незалежності України – дошкільна освіта столиці налічувала 798 працюючих закладів у 14 районах міста, з яких 553 -  комунальні садки та 245 – відомчі,  підпорядковані 56 міністерствам та установам. Найбільша кількість дитячих садків була підпорядкована Мінмашпрому – 86, Мінпрому – 29, Мінтрансу – 25, Міненерго – 12, іншим міністерствам та установам – 35 (Академія Наук України – 10 закладів).

У 1991 році у всіх функціонуючих садках обліковувалося 124,5 тис. дітей дошкільного віку – дошкільною освітою було охоплено 59% дитячого населення Києва (для порівняння показник по Україні становив 55%).

 

Район

Кількість закладів дошкільної освіти

Кількість вихованців у ЗДО

всього

комунальні

відомчі

всього

у комунальних

у відомчих

Ватутінський

68

65

3

16033

15574

459

Дарницький

51

31

20

8861

4568

4293

Дніпровський

74

48

26

12546

9151

3395

Жовтневий

49

19

30

4609

2455

2154

Залізничний

56

41

15

6921

5386

1435

Ленінградський

79

54

25

15846

11108

4738

Ленінський

26

22

4

1901

1655

246

Мінський

81

74

7

17177

13311

3966

Московський

66

35

31

9295

5339

3956

Печерський

49

30

19

4192

1941

2251

Подільський

38

30

8

6021

5093

928

Радянський

51

31

20

5927

3305

2622

Харківський

40

30

10

8564

6655

1909

Шевченківський

70

43

27

6574

5620

954

ВСЬОГО:

798

553

245

124467

91161

33306



За перше десятиріччя незалежності в столиці було збудовано та відкрито 43 комунальні дитячі садки на 9615 місць. 36 з них – із стаціонарними басейнами. Найбільше будівництво:

  • у 1991 році відкрито 11 закладів на 2460 місць;
  • у 1992 році – 5 закладів на 1000 місць;
  • у 1993 році – 6 закладів на 1400 місць;
  • у 1994 році – 7 закладів на 1335 місць;
  • у 1995 році – 6 закладів на 1410 місць.


Поряд із цим, з 1991 року  почалось поступове скорочення закладів дошкільної освіти через демографічну кризу – протягом першого десятиріччя незалежності народжуваність в столиці скоротилася вдвічі і в 2000 році становила 18954 дитини.

На кінець десятиріччя (2000 рік) кількість закладів дошкільної освіти столиці зменшилась на 14% і становила 686 закладів (604 комунальних ЗДО і  ШДС, 88 відомчих і приватних ЗДО), кількість дітей у садках зменшилася у 1,7 разів і становила 72224 вихованці.

Не функціонувало 122 заклади дошкільної освіти (в т.ч. 82 комунальних, 40 відомчих), які були закриті через відсутність контингенту дітей, невідповідність санітарно-технічним вимогам та рішеннями власників підприємств і відомств про припинення функціонування.

У цей же період активно тривала передача відомчих дошкільних навчальних закладів до комунальної власності територіальних громад районів міста. До кінця 2000 року передано 40 таких закладів.

У 1995 році, на виконання наказу Головного управління освіти виконавчого органу Київської міської ради народних депутатів від 12.01.1995 № 4 «Про проведення перерахунків місць в дошкільних закладах міста», було зменшено граничну наповнюваність виховних груп в дошкільних закладах.

Проведені перерахунки зменшили кількість місць у дитячих садках, проте не вирішили проблеми зниження народжуваності. Тому, з  метою збереження приміщень закладів дошкільної освіти, вивільнені групові приміщення в садочках облаштовувалися для покращення освітньої роботи з дітьми (ігрові кімнати, їдальні, спальні, спортивні зали, медичні і фізіотерапевтичні блоки,  кімнати для вивчення англійської мови, кімнати казок, кімнати вивчення правил дорожнього руху, космічні лабораторії, шахові студії, кімнати зображувальної діяльності, кімнати природи та дослідів, кімнати батьківських клубів, логопедичні кабінети тощо).

Крім того, з 1995 року почали створюватися навчально-виховні комплекси – школи – дитячі садки, у приміщеннях садків також відкривалися класи початкової школи для дітей 6-7-річного віку  (01 вересня 1997 року в комунальних дитячих садках працювали 83 класи початкової школи).

У 2000 році  було реорганізовано у школи-дитячі садки 79 дошкільних закладів (з них 6 – приватні).

Законодавчо функціонування шкіл-дитячих садків було врегульовано у 2003 році після прийняття Положення про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» (постанова Кабінету Міністрів України 12 березня 2003 року № 306).

У цей період працівники Головного управління освіти м. Києва та відділів освіти в районах широко використовували в роботі друкарські машинки, практично вся статистична інформація обраховувалася вручну. Окремих відділів дошкільної освіти в районах не було. В кінці 90-років у садках стали з’являтися перші комп’ютери, які надавались як гуманітарна допомога від організацій – шефів.

До 1991 року в системі народної освіти Української РСР була  ланка «дошкільне виховання»: діти влаштовувалися за бажанням батьків до дитячих дошкільних закладів.

Законом України «Про освіту» у  1991 році в структуру освіти вперше введено ланку «Дошкільна освіта» - дошкільні заклади  мали типи: ясла, ясла-садки, дитячі садки, ясла-садки компенсуючого типу, будинки дитини, дитячі будинки інтернатного та сімейного типу, ясла-садки сімейного типу, комбінованого типу, центри розвитку дитини). Прийом дітей у дошкільні заклади проводився за бажанням батьків.

У цей період в дитячих садках велика увага приділялась формуванню національної свідомості у дітей, тому в багатьох закладах впроваджувались експерименти та інновації, присвячені національним традиціям та промислам: - «Використання елементів національної вишивки на заняттях з праці», «Український орнаментальний розпис», «Українське козацтво», «Витинанки», «Лозоплетіння» тощо.

У 1998 році в багатьох закладах дошкільної освіти столиці реалізовувалась Програма екологічного оздоровлення дітей дошкільного віку «Екологічна дошкільна установа», розроблена Українським інститутом екології людини після 10 річниці аварії на Чорнобильській АЕС. У той період в дитячих садках, задіяних в експерименті,  проводили обстеження стану здоров’я дітей, встановлювався індекс здоров’я кожної дитини,  батькам надавали рекомендації щодо оздоровлення малюків, в дитячий раціон додавали рослинні  фіто-чаї, вітамінізовані напої, мед.

У цей же період в садках активно запроваджувались методики  М. Монтессорі, В. Сухомлинського, інтелектуальні ігри Б. Нікітіна, методика навчання читанню М.Зайцева,  програма «Крок за кроком».

Головним управлінням освіти видавались збірки «Столична освіта», в яких надавались статистичні та методичні дані про стан та розвиток освіти, в тому числі і дошкільної ланки, столиці.

2001-2010

У 2001 році мережа закладів дошкільної освіти налічувала 681 установу, з них 435 комунальних садків та 89 шкіл-дитячих садків, 9 приватних закладів, 27 закладів відомчого підпорядкування, у яких виховувалося 69470 дітей. Показник охоплення дітей населення Києва дошкільною освітою становив 66% (по Україні – 48%).

У другому десятиріччі незалежності будівництво нових закладів дошкільної освіти уповільнилося. З 2001 по 2010 роки було збудовано 7 новобудов на 1410 місць, 5 з них – із стаціонарними басейнами, дві новобудови ввели в експлуатацію як школи-дитячі садки (із комп’ютерними класами, кімнатами вивчення іноземної мови, музичної грамоти, кабінетами психолога, спальнями та ігровими кімнатами для учнів перших класів тощо).

У 2001 році вперше на пострадянскому просторі в Україні прийнято Закон «Про дошкільну освіту», яким визначено, що дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти, яку діти можуть здобувати у дошкільних навчальних закладах різних типів і форм власності, в сім’ї, у фізичних осіб.

В столиці вперше розроблено освітню програму «Столична освіта. 2001-2005 роки», одним із розділів якої став проєкт «Дошкілля», спрямований на організацію розвивального середовища дитячих садків, фахову підготовку педагогів та забезпечення комплексом програмно-методичних матеріалів.

У цей період з метою популяризації дошкілля були започатковані та проведені міська виставка «Столична освіта на Хрещатику» (2001), на якій кожен район міста представляв здобутки дошкільної освіти, авторські ігри, методичні напрацювання для дошкільнят; міські конкурси, присвячені Дню Києва «Київський каштанчик» (2002, 2003) з організацією ігрових площадок та проведенням спортивних розваг для дітей дошкільного віку на Хрещатику; міський конкурс ділового одягу для помічників вихователів ДНЗ (2003) та конкурси методичних кабінетів та краще методичне забезпечення, конкурс авторської гри для дітей дошкільного віку (2004), конкурс кращих спортивних майданчиків та фізкультурних залів, конкурс професійної майстерності вихователів (2001) та кухарів і харчоблоків дитячих садків (2005); щорічні фестивалі «Hello English!» та «Співанкова райдуга дитинства», фізкультурне свято м’яча, щорічні районні змагання з плавання, фестивалі дитячої гри у рамках святкування Дня захисту дітей.

Для підвищення професійного рівня педагогів вже у першому десятилітті незалежності були організовані міські університети для керівників, міські науково-практичні конференції «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку» (1998); «Ігрова діяльність дітей та шляхи її розвитку» (1999); «Проблеми фізичного виховання та розвитку дітей дошкільного віку», «Розвиток мовлення дошкільників та сучасні тенденції його вдосконалення» (2000); «Роль розвивального середовища у різнобічному повноцінному розвитку особистості дитини» (2003); «Сучасні п’ятирічні діти: особливості розвитку» (2004); «Пріоритети розвитку дошкільної освіти столиці» (2010), міжнародну-науково-практичну конференцію «Інноваційні технології у гармонійному розвитку дитини дошкільного віку» (2010), міський науково-практичний семінар «Використання системи М. Монтессорі в умовах сучасної дошкільної освіти» (2005).

Робота дошкільної освіти міста Києва вивчалась постійною комісією з питань освіти Верховної Ради України. У  2004 році видано статистичний збірник «Дошкільна освіта м. Києва».

З 2005 року в Україні офіційно запроваджено статистичну звітність закладів дошкільної освіти за рік за формою № 85-к. Узагальнені звіти всіх закладів освіти столиці  видавались Головним управлінням статистики в м. Києві та надавались до Державного управління статистики.

У 2009 році рішенням Київської міської ради № 502/2571 запроваджено міську експериментальну програму «Інклюзивне навчання та виховання дітей з синдромом Дауна» на 2010-2013 роки». Для таких дітей у 9 садках було створено 10 груп інклюзивної освіти, в яких виховувалося 17 дітей. Одночасно 69 дошкільнят з особливими освітніми потребами були інтегровані в освітнє середовище закладів дошкільної освіти загального розвитку з метою ранньої соціалізації та адаптації до навчання.

З 2010 року розпочала свою роботу інтернет-сторінка для батьків «Запитання і відповіді», активізовано роботу розділу «Дошкільна освіта» на сайті Департаменту, проведено перший інтернет-конкурс фотографій з можливістю онлайн-оцінювання батьками  «Дитина в очікуванні свята».

 У листопаді 2010 року делегація педагогічних працівників дошкільної освіти столиці взяла участь у роботі  І Всеукраїнського з’їзду педагогічних працівників дошкільної освіти, яким започатковано роботу Громадського об’єднання «Асоціація працівників дошкільної освіти», святкування Всеукраїнського Дня дошкілля.  В столиці створено осередок ГО «Асоціація керівників закладів дошкільної освіти», в подальшому перейменований на «Асоціацію працівників дошкільної освіти міста Києва». З 2015 року в місті Києві щорічно відбувається святкування Дня довкілля.

У цей період активно вивчаються досвіди роботи педагогів- дошкільників світу, відбувається обмін делегаціями освітян, вивчення досвіду роботи та укладення угод про співпрацю з представниками дошкільної освіти Голландії, Білорусії, Москви, Туреччини, Естонії, Польщі.

З 2010 року, у рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та благодійним фондом LEGO Foundation, 45 закладів дошкільної освіти та шкіл-дитячих садків отримали комплекти наборів ЛЕГО, створили ігрові кімнати ЛЕГО-технологій, проводили тренінги, розробляли методичні рекомендації, брали участь у роботі проєкту «Сприяння освіті» та всеукраїнських виставках ЛЕГО.

Творча група педагогів дошкільної освіти столиці взяла участь у розробці розділів державної програми для навчання дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», яка отримала гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

З 2001 року в управліннях освіти районів поступово створюються сектори, відділи дошкільної роботи, вводяться посади спеціалістів з питань дошкільної освіти. 

2011-2021

У 2011 році мережа закладів дошкільної освіти налічувала 691 установу, з них 471 комунальний садок та 72 школи-дитячих садка, 24 приватних заклади, 13 закладів відомчого підпорядкування, у яких виховувалося 94288 дітей. Показник охоплення дітей киян дошкільною освітою становив 60% (по Україні – 55%). 111 садків не працювало (з них 72 – комунальні).

З 2007 року укомплектованість функціонуючих комунальних закладів дітьми перевищила 101% і протягом наступних років зростала через суттєве збільшення народжуваності дітей (2011 рік – народилося 32068 дітей). У 2014 році укомплектованість комунальних дошкільних закладів становила 127%. З метою вирішення питання забезпечення місцями дітей у закладах дошкільної освіти проведені ремонти вивільнених приміщень, які використовувалися для роботи з дітьми, та відновлено роботу 407 груп (9432 місця). З 2015 до 2019 року відновлення роботи груп у діючих комунальних садках відбувалось у ході реалізації Проєкту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури УФСІ V» за фінансової підтримки Уряду Німеччини. Ремонтні роботи 110 груп були виконані за допомогою Українського  фонду  соціальних інвестицій.

Одночасно триває відновлення роботи будівель дошкільних закладів, які не функціонували. За період з 2014 по 2021 роки відновлено роботу 19 таких закладів (у т.ч. 2 відомчих) на 2610 місць. Роботи тривають.

З 2011 року збудовано та введено в експлуатацію 14 комунальних дитячих садків на 2935 місць, 7 з них – з басейнами.

           

Пошук місць для дітей дошкільного віку примусив розпочати процес реорганізації шкіл-дитячих садків у дошкільні навчальні заклади. У 2010 році було реорганізовано 6 ШДС, з 2011 по 2021 роки реорганізовано 42 заклади. На сьогодні в мережі закладів освіти міста обліковується 36 навчально-виховних комплексів (шкіл-дитячих садків).

У зв’язку зі змінами у процедурі ліцензування освітніх послуг суттєво збільшилась частка приватних закладів в дошкільній столиці. З 2011 року в столиці проліцензовано 296 суб’єктів господарювання у сфері дошкільної освіти, якими створено 7690 місць для дітей дошкільного віку.

У 2010-2011 роках вперше централізовано усі комунальні заклади дошкільної освіти отримали персональні комп’ютери та поступове підключення до мережі Інтернет.

З метою уникнення корупційної складової та забезпечення рівних прав на здобуття дошкільної освіти з 2013 року запроваджено електронний запис дітей до дошкільних навчальних закладів комунальної власності територіальної громади міста Києва (розпорядження Київської міської державної адміністрації  від 23.05.2013 № 760).

З 2017 року функціонал системи електронного запису дітей до комунальних закладів дошкільної освіти «СЕЗ-ЗДО» оновлений, Порядок функціонування затверджений розпорядженням від 26.03.2019 № 517. Система повністю автоматизована:

- введено пільги для першочергового зарахування у ЗДО дітей, брат/сестра яких вже виховуються у обраному садку, для педагогічних працівників обраного ЗДО, для дітей батьків-дипломатів, для внутрішньо переміщених осіб, для осіб, що перебувають у складних життєвих обставинах, встановлено статус «киянин»;

- введено пріоритетну позначку заявки «киянин», яка автоматично підтверджується шляхом звіряння даних дитини з Єдиним реєстром територіальної громади міста Києва (станом на 15.06.2019 у черзі на зарахування до комунальних ЗДО обліковується 3,5 тис. дітей – «киян», що становить 36,5% від загальної кількості заявок);

- введено щоденний електронний табель відвідування дітей, який надає можливість он-лайн аналізувати наповнюваність груп дітьми будь-якого комунального закладу міста;

- введено онлайн-розділ «Актуальна статистична інформація про заявки до садочків», за допомогою якого можна щоденно отримувати оновлену статистичну інформацію про кількість електронних  записів, набраного контингенту вихованців, наявні вільні місця тощо.

З 2019 року запроваджено здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості. Сума БФН щорічно встановлюється рішенням Київської міської ради «Про Бюджет міста Києва на відповідний рік». Батьки, які не працюють в місті Києві і діти яких не зареєстровані в місті Києві, сплачують за перебування в комунальному ЗДО встановлену суму щомісяця. Батьки, діти яких мають статус «киянин» і отримують дошкільну освіту у приватних закладах дошкільної освіти, укладають тристоронні угоди та щомісяця   отримують компенсацію у розмірі БФН при оплаті за навчання.

З метою підвищення професійної майстерності педагогів, поширенню найкращого досвіду серед дошкільних закладів міста в Департаментом освіти і науки організовані та проведені  міський конкурс проєктів на кращу організацію роботи з батьками дошкільних навчальних закладів (2013), міська науково-практична конференція «Наступність дошкільної і початкової освіти: здобутки та проблеми» (2013); міський конкурс «Вихователь року» (2013), міську серпневу конференцію «Стандарт столичної освіти як основа ефективного розвитку дошкільної освіти міста Києва» (2013); запроваджено проект «Осередок довіри» (2013); Фестиваль педагогічної майстерності серед педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів «Калейдоскоп педагогічних ідей» (2015); міський конкурс організації санітарно-просвітницької роботи у дошкільних навчальних закладах (2015);  міська педагогічна хвиля для керівників та медичних працівників дошкільних навчальних закладів «Організація медичного обслуговування в дошкільному навчальному закладі» (2015); міський конкурс Вернісаж педагогічних ідей з музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку «Музична скарбниця» (2017); Ярмарок педагогічних ідей «Сучасне нетрадиційне обладнання для організації фізкультурно-оздоровчої роботи у закладі дошкільної освіти» (2017); міський Вернісаж педагогічних ідей та знахідок з національно-патріотичного виховання «Моя вулиця, місто, країна» (2016); міської Педагогічної панорами «Форми роботи з дітьми дошкільного віку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій» (2016); міський конкурс проєктів «Сучасний Київ для дошкільнят» (2020); міський конкурс на краще інклюзивне освітнє середовище в закладах дошкільної освіти «Освітній простір без обмежень».

За останні 10 років суттєво збільшилася частка інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах: функціонує 159 груп (в 16 раз більше у порівнянні з 2010 роком) у 86 садках, в яких виховуються 322 дитини (в 19 раз більше) з особливими освітніми потребами. Велика увага приділяється ранній соціалізації та розвитку дітей з особливими потребами. Тому педагоги Київських дитячих садків взяли участь у Міжнародному проєкті  «Розвиток інклюзивної освіти в Азербайджані, Таджикистані  та Монголії» за підтримки  Програми «Раннє дитинство» Інституту Відкритого суспільства;  в реалізації  Проєкт «Лялька як персона» в межах міжнародного проєкту «Створення інклюзивного безпечного середовища в навчальних закладах і громадах»; в експериментальній діяльності «Розробка індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми  потребами у дошкільному навчальному закладі»; співпрацювали з лабораторією проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки АПН України з розробки проблеми «Теоретико-методичне забезпечення інклюзивного навчання дошкільників з особливими потребами в умовах модернізаційних змін в Україні» та брали участь у написанні науково-методичних посібників «Моделювання індивідуального розвитку дитини з особливими потребами в умовах інклюзивного ДНЗ», «Організаційно-методичний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного ДНЗ», «Особлива дитина в інклюзивному дошкільному навчальному закладі».

У цей же період дитячі садки Києва у рамках укладеного Міністерством освіти і науки України Міжнародного меморандуму з фундацією LEGO отримують ігрові набори для дітей від 2 до 6 років, створюють лего-кімнати та вводять в розклади обов’язкових занять ігри з лего. З 2014 року Київські садки – учасники міжнародного проекту – беруть участь у щорічних Всеукраїнських фестивалях ЛЕГО та отримують заохочувальні призи.

З 2016 року садочки Києва долучилися ще  до одного міжнародного проекту – навчання дошкільників фінансової грамоти «Афлотот», та у 2016 році приймали делегатів з регіонів України та обмінювались досвідом роботи над цим проектом.

У цей же рік в садочках столиці запроваджено регіональний експеримент «Маленький Киянин», за результатами якого створена регіональна парціальна програма для дітей старшого дошкільного віку «Я - Киянин».

Наряду з традиційними технологіями і методиками розвитку дітей дошкільного віку  в дитячих садках широко застосовується пісочна анімація, казкотерапія, ментальна арифметика, кінезіологічні вправи «Гімнастика мозку», мнемотехніка, коректурні таблиці, сенсорні кімнати; в останній рік – використання смарт-дошок, мультимедійного обладнання, елементи дистанційного навчання в грі.


У цьому десятилітті через внесені зміни до Закону України «Про дошкільну освіту», прийняття Положення про заклад дошкільної освіти, затвердження Норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (постанова Кабінету міністрів України від 2021), введення системи внутрішнього контролю та запровадження шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, реалізації службою якості освіти моніторингу якості освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти тощо  суттєвої ваги набувають питання автономії закладів дошкільної освіти. З метою підвищення обізнаності і готовності до автономії проведено міжнародний семінар щодо управління муніципальними дошкільними навчальними закладами тренінг-сесії з фокус-групою керівників 40 закладів дошкільної освіти комунальної форми власності міста Києва на тему: «Заклад дошкільної освіти: кроки до автономії»; організовано роботу міської сесії управлінської майстерності для керівників закладів дошкільної освіти, стаж роботи яких на даній посаді не перевищує 3 років (понад 50 директорів комунальних закладів дошкільної освіти), у ході якої проведено 9 засідань; проведено міську науково-практичну конференцію «Нова українська школа – новий дитячий садок» (формат змін дошкілля міста Києва), за підсумками конференції проведено міський конкурс проектів «Новий дитячий садок очима дітей, батьків, педагогів».

Попереду на дошкілля очікує ще багато змін та інноваційних  впроваджень. Проте, будь –які зміни можуть реалізовувати досвідчені працівники. На даний час Міністерством освіти і науки України розроблені професійні стандарти для вихователів та керівників закладів дошкільної освіти, які проходять громадське обговорення.

Сподіваємось, що дошкільна освіта і надалі буде першою ланкою освіти, стартом для маленьких Киян, багато з яких стануть видатними людьми сьогодення і майбутнього.

Відомі українці – випускники дитячих садків Дарницького району

№№, назви ЗДО та ШДС

П.І.Б., сфера діяльності

Рік випуску

(у період з 1991 року)

№ 89

Дарниця

Данило Гайдамаха (Чорнобровий) – журналіст, блогер

2006

 


Ангеліна Романовська – солістка  музичної групи «OpenKids»

2007

Едуард Ізмайлов – триразовий чемпіон Києва з панкратіону

2011

№ 126

Дарниця

Наталія Кононенко –  гімнастка, яка брала участь у літніх Олімпійських іграх 2012 року. Вона є багаторазовою чемпіонкою України,  дворазовою європейською бронзовою призеркою на різновисоких брусах.

2001

 

Дарина Сливенко – оперна співачка

2008

№ 132

Дарниця

Роман Федюрко

2013 р.І місцеМіжнародного конкурсу молодих піаністів пам’ятіВолодимираГоровиця (група «Горовиць-дебют»), Київ, Україна.

2014 р.Перше місце Міжнародного конкурсу піаністів «PianoTalents», Мілан, Італія.

2015 р.  Міжнародний конкурс піаністів PeterToperczer, Кошице, Словаччина.

І премія Міжнародного конкурсу піаністів Ротарі-клубу Ессена, Ессен, Німеччина.

І премія Міжнародного конкурсу юних піаністів «Amadeus», Брно, Чехія.

І премія Міжнародного конкурсу піаністів Цезаря Франка, Брюссель (Краайнем), Бельгія.

2016 р. І місцеМіжнародного конкурсу юних піаністів Володимира Крайнєва (Молодшагрупа), Харків, Україна.

ІІ місце Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця (Молодша група), Київ, Україна.

І премія Міжнародного конкурсу піаністів «PianoTalents», Мілан, Італія.

І преміяМіжнародного конкурс молодих піаністів імені Розаріо Марчіано, Відень, Австрія.

2017 р. І премія Міжнародного конкурсу піаністів «Grotrian-Steinweg», Брауншвейг, Німеччина.

2018 р. І премія Міжнародного конкурсу молодих піаністів «Rencontres Internationalesdes Jeunes Pianistes», Ґре-Дуасо, Бельгія.

І премія і Гран-прі І Всеукраїнського конкурсу юних піаністів імені С. Могилевської, Одеса, Україна.

І премія і Абсолютний переможець Міжнародного конкурсу “Virtuosipermusica dipianoforte”, Усті-над-Лабем, Чехія.

2019 р. І премія Міжнародного конкурсу піаністів Peter Toperczer, Кошице, Словаччина.

ІІ премія Міжнародного конкурсу піаністів «Merci, Maestro!», Брюссель, Бельгія.

І премія Міжнародного конкурсу піаністів «Val-de-Travers», кантон Невшатель, Швейцарія.

2020І премія Міжнародного конкурсу піаністів Livorno Piano Competition (категорії «PremioEnricoGalletta»), Ліворно, Італія.

І премія Міжнародного онлайн-конкурсу піаністів EUPLAYY, Мюнхен, Німеччина.

І премія і Гран-прі Міжнародного онлайн-конкурсу піаністів #StayHomeYoung.

І преміяМіжнародного онлайн-конкурсу Franz Liszt Center Piano Competition, Іспанія.

2011

Владислав Клименко

Переможець SpartanAGEGroup 15-18 Sprint в Києві 2020-2021 року

2011

Каріна Із‘юрова, займається карате з 7 років, 1 кю (коричневий пояс), кандидат у майстри спорту України Найпотужніші досягнення: дворазова чемпіонка України, дворазова віце-чемпіонка України, багаторазова бронзова призерка чемпіонату України, член Національної збірної України з карате Країни і призові місця, які посідала: Україна - багаторазова чемпіонка і призерка всеукраїнських змагань, Угорщина - 3 місце, Польща - 3 місце, Естонія - 2 і 2 місце, Німеччина - 1 і 2 місце, Білорусь - 1 і 1 місце

2009

Дар‘я Із‘юрова, займається карате з 5 років, 3 кю (коричневий пояс із двома чорними смужками) Найпотужніші досягнення: діюча чемпіонка України з карате, кандидат у перші номери збріної України з карате Країни і призові місця, які посідала: Україна - багаторазова чемпіонка та призерка всеукраїнських змагань, Польща - 1 і 2 місце, Угорщина - 3 місце, Німеччина - 1 і 1 місце, Білорусь - 2 місце

2007

Дар’я Щербатюк

1 місце в категорії Куміте (кубок міста Києва 2019) 3 місце в категорії Куміте Словенія

2010

Максим Микитенко

1 місце у всеукраїнському турнірі з фехтування на шпагах «Київська весна» 2007-2008

1 місце у змаганнях «Всеукраїнської ліги» з фехтування на шпагах Львів 2016

1 місце на Всеукраїнському турнірі по фехтуванню  2018

1 місце boys`epeeChallengeWratislavia2018

1 місце в турнірі сильнійших з фехтування на шпагах Ліги Миронюка В.В.  2018-2019

1 місцевсеукраїнськоготурніру «СОЛІДАРНІСТЬ» з фехтування на шпагах Київ 2018

2013

 

Олег Микитенко

1 місце у Відкритої першості ДЮСШ «Динамівець» з фехтування на шпагах 2015

1 місце у Відкритому Кубку міста Мукачева з фехтування 2016

2 місце у турнірі пам’яті Г.П.Шевченко. Етап Всеукраїнської Дитячої ліги Миронюка В.В. з фехтування на шпагах. 2019

1 місце на 1 етапі кубку «Олімпійські надії» з фехтування на шпагах 2014

Диплом «Спортивна гордість і надія Дарниці – 2018» в рамках Олімпійського тижня. 2018

2013

Богдан Островерхий

Займається в театральній студії з 6 років

Ролі в кіно «Реальна містика», Життя на краю», «Людина дощу»

2012

Ян Островерхий

Учасник відкритого дитячого чемпіонату KyivChampionLeague 2018-2019

Diploma for participation in the international tournament «Utmost – black Sea Cup Nesebar 2021»

2015

№ 133

Дарниця

Дмитро Оселедець, член Олімпійської збірної України (2016), плавання

2004

№ 138

Дарниця

Олександр Купрій, учасник АТО

1997

Володимир Понайотов, учасник Міжнародного Фестивалю-Конкурсу «GRANDFESTONLINE»; учасник Golden Time Distant Festival

2017

 


Анастасія Поспєлова, гімнастка.

2013

 


№ 147

Дарниця

Сергій Кримчак, депутат Київради

1994


№ 240

Дарниця

Соломія Караєва – автор дитячих казок

2009

 

№ 256

Дарниця

Анна Бобровська, співачка солістка молодіжного українського поп-гурту Open Kids 

2009

Костянтин Чорнокрилюк, актор.

2009


№ 314

Дарниця

Марія Собко – співачка

1995


Владислав Криклій – український політик, експерт з питань втілення інформаційних технологій. Міністр інфраструктури України  (2019- 2021)

1994

 

№ 367

Дарниця

Лєра Лизогуб, переможниця всеукраїнських та міжнародних пісенних конкурсів, стипендіатка президента України 2019-2020, вокалістка студії «Солов’їна Україна», член творчої спілки «Асоціації діячів естрадного мистецтва України»

2003

№ 385

Дарниця

Олексій Потапенко (Потап) - шоумен

1987

 


№ 719

Дарниця

Ніна Бойкова, співачка, учасника телевізійного проєкту «Голос діти – 2»,  2015 рік; переможниця фестивалю «Наша пісня – Наша доля», тричі фіналістка і срібна призерка нацвідборів дитячого Евробачення, учасниця шоу «Голос діти» та «Україна має талант». Учасниця нацвідбору Євробачення – 2021.

2009 

 


Василіса  Бойкова, співачка, переможниця та володарка гран-прі десятків всеукраїнських та міжнародних вокальних конкурсів. Фіналістка та срібна призерка дорослого Евробачення, учасниця шоу «Х-фактор», «Україна має талант», автор пісень, кліпмейкер та викладач вокалу. Учасниця нацвідбору Євробачення – 2020.

2010

Євгеній Лушняучаснику телевізійних проєктів «Талановита дитина», «Круче всех»

2015

 

 

 

Версiя для друку