В освітньому просторі м. Києва працює спеціалізована школа № 187 з поглибленим вивченням української та англійської мов (директор Максимець Світлана Костянтинівна) — навчальний заклад із багатою історією та усталеними традиціями, що складалися протягом 50 років. Творчий педагогічний колектив, дієвий батьківський комітет, активне учнівське самоврядування – всі живуть цікавим шкільним життям, постійно взаємодіючи.
У навчальному закладі актуалізується проблема пошуку нових орієнтирів розвитку освітньої галузі, оновлення мети, завдань, змісту освітніх результатів, шляхів і засобів їх досягнення, що стануть відповіддю на виклики сьогодення. Школа створює сприятливі психолого-педагогічні та організаційно-методичні умови з розробки ефективних засобів розвитку духовного потенціалу учнівської молоді. Головне завдання школи — допомогти учням у процесі самореалізації.
Для вирішення цієї проблеми у навчальному закладі ведеться експериментальна діяльність з теми «Формування та розвиток духовного потенціалу учнів 5 – 9-х класів на уроках предметів гуманітарного циклу», створена ефективна система підтримки та активізації розвитку духовного потенціалу школярів 5–9-х класів, та й у початковій школі створено сприятливу атмосферу для духовного розвитку, атмосферу доброзичливості, піднесеності, творчості.
Організатором усіх креативних експериментальних ідей у школі є заступник директора з науково-методичної роботи Ходацька О. М., яка у тісній співпраці із керівником програми, професором Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Помиткіним Едуардом Олександровичем та колегами спрямовують навчально-виховний процес на розвиток духовного потенціалу школярів.
Ефективними у школі є нетрадиційні уроки з використання інсценівок, індивідуальних творчих завдань, участь школярів у інтелектуальних іграх, конкурсах, у роботі театру-студії «Джерело», заняттях інтерактивного театру.
Учні мають довіру до вчителя, тому залюбки беруться за справи, а отже, мають кращі успіхи в навчанні.
Завдячуючи креативному підходові педагогів, керівників гуртків художньо-естетичного циклу, роботі практичного психолога і відповідальному ставленню до роботи всього педагогічного колективу, школа має призерів різних літературних і творчих конкурсів, олімпіад, МАН, інтелектуальних ігор тощо. Крім високих показників у навчанні та інтелектуальних конкурсах, діти спеціалізованої школи № 187 демонструють і свої творчі досягнення. Атмосфера патронату, співпраці, товариськості, взаємодопомоги плекалися довгий час. Тому в закладі немає поділу на чужих і своїх, колектив школи – це велика родина.