Головна  →  Повідомлення  →  1 вересня 2014

Пілотний проект «Розумна дитина»

Пілотний проект «Розумна дитина»

1 вересня 2014 року учні двох перших класів київських школі № 14 та № 225 стали учасниками пілотного проекту «Розумна дитина». Для учнів впроваджено інноваційне комплексне IT-рішення для навчання, яке включає комп'ютер Impression 110ES Palace Hill на базі процесору Intel® Atom™ та ОС Windows, програмне забезпечення і спеціалізовану інформаційно-освітню систему «Розумники», інтерактивний дисплей Prestigio MultiBoard. Це рішення дозволить вчителям і учням сформувати нове освітнє середовище: спілкуватися та ділитися інформацією, створювати сучасний контент, відкривати нові можливості для реалізації своїх талантів.

Метою дослідження пілотного проекту «Розумна дитина» є створення умов використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій і електронних освітніх ресурсів під час навчання учнів початкової школи.

Середовище електронного навчання - це освітній простір, у якому відбувається формування в дітей якостей і вмінь, необхідних сучасній людині XXI століття, таких, як медіа грамотність, уміння працювати з інформацією та критично її оцінювати, здатність до рішення творчих завдань, уміння мислити глобально, готовність працювати в команді, навички інформаційної культури, комп'ютерна етика й громадянська свідомість. Знання й уміння XXI століття сприяють формуванню в учнів самостійності й розвитку в них громадянських, професійних та лідерських якостей.

В основу ідеї покладено розуміння того, що на сучасному етапі розвитку засоби навчання дітей різних вікових категорій мають відповідати вимогам сьогодення. На допомогу підручнику й зошиту, ручці та олівцям має прийти сучасний цифровий засіб навчання - такий як шкільний інтегрований планшет. Але для якісних змін в освіті розробити та запропонувати лише навчальний технічний пристрій замало. Важливо знати, яким змістом його наповнити. Потрібно створити освітній простір нового покоління -навчальне електронне середовище з педагогічно виваженими електронними освітніми ресурсами. У такому середовищі у дітей формуються якості і вміння, які необхідні сучасній людині XXI століття.

Якщо дитину буде підготовлено для легкого сприйняття сучасних технологій, вміння працювати, використовуючи їх. то вона забезпечить собі успішний життєвих шлях і зуміє забезпечити майбутнє своєї сім'ї, країни.

«Сьогодні ІКТ-насичене навчальне середовище учня є одним з основних компонентів, що формує його майбутнє. Тому завдання педагогів - створити такі умови навчання, за яких комп ютер буде інструментом для здобуття знань, розвитку критичного мислення, компетентностей. відповідальності, самоорганізованості та самостійності, а не просто іграшкою, - каже одна з авторів ініціативи та науковий керівник проекту «Розумна дитина», директор Методичного центру інформаційних технологій в освіті управління освіти Оболонського району м. Києва, к.п.н., с.н.с. Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Світлана Литвинова. - Суспільству майбутнього потрібні працівники які б могли вирішуватити різні світові економічні, екологічні та соціальні питання в тих умовах, про які ми ще не знаємо. Тому сьогодні учні маються навчатися за допомогою найновітніших, найсучасніших як педагогічних, так і інформаційно-комунікаційних технологій. Особливістю проекту «Розумна дитина» є технологія навчання учнів початкових класів за допомогою електронних освітніх ресурсів, тобто педагогічно виваженого електронного контенту -навчальної гри».

Інноваційне комплексне it-рішення для шкіл. Вікторія Євтушенко, директор з розвитку бізнесу локальних Партнерів в Україні та країнах СНД компанії Інтел Україна, стверджує, що в будь-якому пристрої на платформі Intel - чи то це планшет, декстоп, ноутбук, смартфон або смартбоард - крім інноваційних апаратних складових (процесор, об'єм пам'яті, екран, ОС), ключовим драйвером залишається контент. «Це те, для чого, насамперед, споживач обирає конкретний пристрій, який є лише «упаковкою» цього контенту. Наш споживач - дитина. Відповідно до даних дослідження «Діти і гаджети, 2014» у 60% дітей віком 6-15 років є свій смартфон або планшет, - зазначає пані Євтушенко. – Наші діти швидко ростуть і ще швидше змінюють свої уподобання, тому кількість, якість, диференціація контенту також критичні, як і правильно підібраний за своїми ключовими характеристиками пристрій. Поєднання апаратних і програмних напрямків на базі ідеї, розробок, нових бізнесів, стартапів та узгодження на рівні держорганів відкривають нові та цікаві можливості для локальних партнерів. І як результат, формує вектор розвитку держави». Як вважає представник компанії, першокласники 225-ї і 14-1 київських шкіл, всі учасники проекту «Розумна дитина»: від державних органів і представників локального бізнесу -до рівня міжнародних корпорацій, беруть на себе найважливішу і непросту місію розвитку України.

В рамках реалізації проекту «Розумна дитина» компанія Майкрософт надає повну підтримку ініціативі українських виробників техніки та прикладного програмного забезпечення. Компанія допомогла поєднати унікальні технічні характеристики пристрою виробництва компанії «Навігатор» з найсучашнішою операційною системою та пакетом офісних програм інтегрували пристрої у контрольовану вчителем шкільну мережу, забезпечили батьківський контроль та захист дітей від небажаного контенту в онлайні, а також надали розробникам видавництва «Розумники» сучасні інструменти розробки для втілення їх педагогічної інновації у формі ігрового навчального середовища. Окремим напрямом є постійна підтримка вчителів та навчання сучасним методикам викладання у форматі «1 учень: 1 комп'ютер».

Ольга Свириденко, керівник відділу по роботі з закладами освіти і науки «Майкрософ Україна», каже: «Компанія Microsoft вже багато років інвестує в освіту та розвиток інноваційних форм викладання, щоб і викладачі, і учні могли реалізувати свій потенціал за допомогою технологій Використання пристроїв для навчання - це вимога сьогодення, але обов'язок навчальних закладів - правильна педагогічна методика їх застосування Педагогічний експеримент «Розумна дитина» поєднує всі необхідні компоненти для розвитку творчих та розумних дітей, які через гру будуть засвоювати знання та розвивати необхідні у житті навички».

Мультимедійний освітній контент видавництва «Розумники» - лінійка електронних педагогічних ігор для учнів молодшої школи, які розроблені мультимедійним видавництвом «Розумники» на базі авторських матеріалів українських науковців, психологів та педагогів Яскраві та цікаві завдання, продумана система мотивації - перетворять уроки в захоплюючі заняття. Гра - мотиваційна по самій своїй природі. Вона вимагає від учасників ініціативності, творчого підходу, уяви, цілеспрямованості та наполегливості. Усі ці фактори значно підвищують ефективність пізнавальної діяльності.

Олександр Кохан, директор видавництва "Розумники", так визначає концепцію освітнього контенту: «За словами С.Л.Рубінштейна. гра - основний вид діяльності дитини. Гра зберігає і розвиває дитяче в дітях, вона їх школа життя і практика розвитку. У видавництві ми створюємо те, що подобається дітям і розвиває їх...».

Інтерактивний дисплей Prestigio MultiBoard має рідкокристалічний дисплей Full HD з діагоналлю 55 дюймів (139 см), сенсорний, мультитач на 6 дотиків, вбудований комп'ютер на базі процесора Intel® Core™ І5, працює на ОС Windows 8.1 Pro. Дисплей має вбудовані аудіо динаміки, комплект спеціалізованого програмного забезпечення Prestigio EasiNote. Prestigio EasiMeeting, Prestigio EasiShow. Prestigio EasiSign. Доступ до інтернету забезпечує Wi-Fi модуль, а керуванн спрощує наявність дистанційного керування.

Система управління класом Classroom Management. Забезпечує взаємодію між вчителем і учнями при використанні шкільних комп'ютерів, що є необхідним для успішної реалізації моделі навчання «1 учень - 1 комп'ютер». Програма забезпечує організацію групової роботи в класі і контроль знань. Ефективна організація навчального процесу, реалізована в програмі, дозволяє витрачати менше часу на управління навчальним процесом і більш активно використовувати нові педагогічні технології в навчанні учнів.

Науковий консультант проекту, директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, доктор технічних наук, професор, академік НАПН України, Валерій Биков, зазначив: «Міжнародне співробітництво зі створення інтегрованих засобів і технологій хмаро-орієнтованого навчального середовища - визначальна умова сучасного етапу розвитку інформатизації освіти України».

Перейти до спискуВерсiя для друку