Головна  →  Новини  →  22 січня 2021

Січневі зустрічі викладачів Київської МАН із освітянами столиці

Українська освіта – це система, яка будь-коли готова до найрізноманітніших викликів. І якщо в грудні фахівці Київської МАН дізнались про те, що через місяць буде запроваджено жорсткий карантин, то у січні вони вже були готові проводити заходи щодо питань організації онлайн-освіти під час карантинних обмежень.

Перший вебінар - «Цифрові інструменти Google для організації ефективного зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу під час дистанційного навчання" -- відбувся 8 січня. Він є результатом співпраці Київської МАН та столичної Академії цифрового розвитку. Спікерка вебінару -- директорка Академії цифрового розвитку, сертифікована тренерка Google for Education Антоніна Букач --   детально й ілюстративно розкрила питання організації зворотнього зв'язку між учителем та учнем, викладачем та студентом, керівником та колективом за допомогою комп'ютера або мобільного пристрою, переваг та можливостей застосування цифрових інструментів Google для організації взаємодії, спільної діяльності, ефективної комунікації в освітній діяльності. Окрема увага була приділена рішенням  G Suite for Education для комплексного впровадження в діяльність закладу освіти.  Більше 900 учасників вебінару успішно склали підсумковий тест та отримали сертифікати. Із записом та матеріалами заходу можна ознайомитись за посиланням.

Сподіваємось, отримана інформація допоможе всім краще опанувати інструменти Google та полегшить організацію освітнього прпоцесу в умовах онлайн навчання.

Дистанційне навчання ставить питання не тільки технічного чи програмного забезпечення. Проблеми контролю знань, втрати уваги, невміння контролювати та організовувати час тощо вимагають принципово нового партнерства між викладачами та учнями, зміни ієрархії, коли дитина переходить в позицію співпраці, а не підпорядкованості.

Саме на цьому акцентувалась увага педагогів на ще двох заходах Київської МАН - тренінгу «Тайм менеджмент» та вебінарі "Медіапсихологія дистанційної освіти: інноваційні засоби"

15 січня керівниця “Бізнес-школи КМАН-Graffit”, бізнес-коуч, тренерка та фасилітатор, членкиня міжнародної команди бізнес-коучей з трансформації бізнесу та управління змінами. Н. А Дзюба провела  тренінг «Тайм менеджмент», на якому обговорювались фактори, що перешкоджають ефективній роботі в дистанційному форматі, надавались практичні поради щодо  розвитку і вдосконаленню навичок розподілу роботи та дозвілля.

А 18 січня відбувся вебінар "Медіапсихологія дистанційної освіти: інноваційні засоби", спікеркою якого була керівниця секції «Медіапсихологія» Київської МАН, докторка психологічних наук, членкиня-кореспондентка Національної академії педагогічних наук України, лауреатка Державної премії в галузі науки і техніки, заступниця директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, наукова керівниця всеукраїнського експерименту з масового  впровадження медіаосвіти, членкиня Громадської ради при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Президентка Української асоціації медіапсихологів і медіа педагогів Л.А. Найдьонова. На вебінарі були презентовані перші результати опитування  «Медіакультура в часи пандемії», яке проводилось  в 75 школах  України наприкінці 2020 року. Опитування показало, що психологічним результатом пандемії та буму дистанційної освіти стало зростання стресу, який знижує ефективність навчання, та кібервразливості, оскільки майже вдвічі збільшилась кількість учнів, які повідомляють про досвід переживання кібербулінгу, залякувань, спонукань до агресії й завдання собі шкоди. З огляду на отримані дані, обговорювались інструменти, принципи та стратегії для компенсації заміни повноформатного спілкування екранним. Серед них: тілесно-насичені метафори та вправи, блоковий дизайн занять, використання відео і безвідео форматів;  синхрон (вебінари, відео конференції на різних інформаційних платформах) і асинхрон (записані відео уроки), концентрація на різних типах мотивації і ризики дисбалансу. У вебінарі взяло участь понад 70 осіб. Він є початком низки заходів, спрямованих на обговорення змін, які приніс перехід до дистанційної освіти.

Темі психологічної підтримки був присвячений онлайн семінар-практикум "Арт терапія - практичні  психотерапевтичні методи для зняття стресу у педагогів", який 21 січня 2021  провела практичний психолог, керівниця «Школи лідерства та фасилітаційних практик»  Київської МАН І. М. Пустовалова. На семінарі йшла мова про те, що пандемія та фонова тривожність в соціумі викликає сьогодні страхи та стан невпевненості як у дорослих, так і в дітей. Це проявляється в нас не тільки ментально, а й фізично. Арт терапія – один з найкращих методів зняти напруження, позбавитись негативного настрою, покращити самопочуття.  Пані Пустовалова не тільки визначила основні напрями арт терапії: музична, кольорова, рукоділля, а й надала приклади та практичні поради з їх застосування. Окрема увага була наголошена тому, що психологічної підтримки  потребують не тільки вчителі, а й учні, і що, враховуючи особливості розвитку сучасних дітей та юнаків, для них необхідні будь-які вправи  з розвитку мілкої моторики, краще за все ліплення й необов’язково художнє. Зрозуміло, що однієї години, яку тривав семінар, недостатньо, щоб детально розглянути підняті питання, але й надана інформація була прийнята слухачами зацікавлено й з вдячністю.

Заходи, про які розповідалось вище, це лише частина  постійної тісної співпраці з колегами. Київська МАН готує ще багато цікавих вебінарів, лекцій та тренінгів й завжди відкрита до інновацій!

 

 

Перейти до спискуВерсiя для друку