Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
офіційний вебпортал

інклюзивно-ресурсні центри

Опубліковано 18 листопада 2024 року о 16:18

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ (ІРЦ)


В м. Києві функціонують 14 Інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) та 3 філії ІРЦ № 1 Голосіївського, ІРЦ № 7 Подільського та ІРЦ № 8 Святошинського районів.

Діяльність ІРЦ спрямована на забезпечення прав осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.


Для забезпечення надання якісних послуг фахівцями ІРЦ створено безпечні умови перебування осіб з особливими освітніми потребами у приміщеннях ІРЦ. Так, робота з дітьми, батьками та педагогами фахівцями (спеціалістами) ІРЦ проводиться у приміщеннях з наявним укриттям, а також по місцю навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, які мають власні найпростіші укриття.


Інклюзовно-ресурсні центри міста здійснюють:

Проведення комплексної оцінки розвитку особи, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб.

Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи.

Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, щодо особливостей її розвитку.

Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо.

Залучення (за необхідності) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти.

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.

Визначення потреби в асистенті учня/дитини та супроводі дитини з особливими освітніми потребами під час інклюзивного анвчання.

Визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти.

Надання консультативної та психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.

Інформування громади щодо діяльності інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.

Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в автоматизованій системі АС "ІРЦ".

Підготовки звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.


Важливо!

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є: проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування), зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання, здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку, надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.


Для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини фахівцями ІРЦ батьки реєструються в автоматизованій системі АС «ІРЦ» за посиланням https://ircenter.gov.ua/.


За допомогою порталу батьки можуть:

подати заяву до обраного інклюзивно-ресурсного центру онлайн;

отримати онлайн запрошення на проходження комплексного оцінювання (адреса, дата, час);

зберігати заяву та висновок інклюзивно-ресурсного центру за результатами комплексної оцінки розвитку особи в електронному вигляді.

Безпосередньо під час прийому до інклюзивно-ресурсного центру батьки надають наступні документи:

- заяву щодо проведення комплексної оцінки розвитку дитини,

- документи, що посвідчують особу заявників;

- свідоцтво про народження дитини;

- інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.

Важливо!

У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.


Звертаємо увагу! 

Інклюзивно-ресурсні центри м. Києва надають корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти та здобувачам освіти закладів загальної середньої освіти, які здобувають освіту в формі педагогічного патронажу (індивідуальна форма навчання).


Ознайомитися з роботою інклюзивно-ресурсних центрів міста можна на сайтах за посиланнями:

ІРЦ 1 Голосіївського району https://golosiiv.irc.org.ua/

ІРЦ 2 Дарницького району https://www.irc2dr.com/

ІРЦ 3 Деснянського району https://sites.google.com/

ІРЦ 4 Дніпровського району https://kyiv4.irc.org.ua/

ІРЦ 5 Оболонського району http://kyiv5.irc.org.ua

ІРЦ 6 Печерського району https: https://irc6pechersk.com/

ІРЦ 7 Подільського району https://kyiv7.irc.org.ua

ІРЦ 8 Святошинського району https://kyiv8.irc.org.ua

9. ІРЦ 9 Солом’янського району http://irc9.kiev.ua

10. ІРЦ 10 Шевченківського району https://shevruo.gov.ua/index.php?w=section&cat=13

11. ІРЦ 11 Дарницького трайону https://www.irc11kyiv.pp.ua/

12. ІРЦ 12 Деснянського району http://ruodesn.gov.ua/inklyuzyvno-resursnyj-tsentr-12/

13. ІРЦ 13 Дніпровського району https://www.uosvitydnr.gov.ua/index.php?w=irc

14. ІРЦ 14 Оболонського району https://inkliuzivno-resursnii-tsentr-no-14-m-kiyiv.jimdosite.com

Свою роботу ІРЦ активно висвітлюють в соціальних мережах, зокрема на сторінках у Facebook. Переглянути можна за посиланнями:

ІРЦ 1 Голосіївського району https://www.facebook.com/groups/874620759584610/

ІРЦ 2 Дарницького району https://www.facebook.com/irc2kyiv

ІРЦ 3 Деснянського району https://m.facebook.com/groups/582996862527784/?ref=share

ІРЦ 4 Дніпровського району https://www.facebook.com/groups/331605804123240

ІРЦ 5 Оболонського району https://www.facebook.com/profile.php?id=100054358403420&sk=about_contact_and_basic_info

ІРЦ 6 Печерського району https://m.facebook.com/profile.php/?id=100063628977314&name=xhp_nt__fb__action__open_user

ІРЦ 7 Подільського району https://www.facebook.com/irc7kiev

ІРЦ 8 Святошинського районуhttps://www.facebook.com/irc8kiev

ІРЦ 9 Солом’янського району https://www.facebook.com/groups/794991507502074

 ІРЦ 10 Шевченківського району https://www.facebook.com/groups/602073264681466

ІРЦ 11 Дарницького району https://www.facebook.com/IRC11Kyiv/

ІРЦ 12 Деснянського району https://m.facebook.com/groups/786087909065728/?ref=share

ІРЦ 13 Дніпровського району https://m.facebook.com/groups/448661833680108/?ref=share

ІРЦ 14 Оболонського району https://www.facebook.com/groups/281895994072819/


Психодіагностичні онлайн методики для проведення комплексної оцінки розвитку осіб з особливими освітніми потребами фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів. В ході діагностичного вивчення за зазначеними методиками визначаються поведінкові, когнітивні або емоційні прояви дитини. Такі методики допомагають визначити тип освітніх труднощів особи з ООП та рівень підтримки в освітньому процесі.

До комплектів входять 5 методик:

- методика для визначення розладів аутичного спектра-психодіагностичний інструмент CASD;

- методика для діагностики синдрому/розладу дефіциту уваги та гіперактивності - діагностичний інструмент Conners-3;

- методика для тестування невербального інтелекту і когнітивних здібностей - діагностичний інструмент Leiter-3;

- методика для тестування невербального інтелекту і когнітивних здібностей - діагностичний інструмент WISC-IV;

- методика для тестування психоосвітнього профілю -психодіагностичний інструмент - РЕР-3.

Хібукі-терапія

У зв’язку з війною перед інклюзивно-ресурсними центрами столиці постали нові виклики, пов’язані з першочерговим наданням психологічної допомоги киянам та внутрішньо-переміщеним особам, що постраждали внаслідок військових дій.

Зворушливий та дивовижний світ дітей було зруйновано жорстокою війною, і серед усього хаосу вони потребують першочергової допомоги. Як саме ми можемо допомогти? Уявіть, у дитини може з’явитись Хібукі - песик з сумними очима, який може обійняти. "Кожна дитина потребує люблячих і підтримуючих обіймів. Довіра, яка виникає між дитиною та «песиком-обнімакою» вона безцінна".

Метод Хібукі-терапії народився у 2006 році, коли перед видатним лікарем Шай Хюн-Гал постало завдання допомогти тисячам дітей, які опинилися в таборі для біженців під час Другої Ліванської війни.

Хібукі — це не просто песик із сумними очима. Це іграшка-модель, деталі якої ретельно продумані й виважені:

- Ідеальний розмір — як новонароджене немовля.

Це не випадково, бо так дитині легко обіймати й почуватися захищеною.

- Хібукі м'якенький на дотик. Торкаючись іграшки, дитина відчуває тепло й затишок, а, отже, безпеку.

- Інший секрет Хібукі — сумні очі.

Дитина, вдивляючись в очі Хібукі, переносить на нього свої страхи й переживання, навчається розуміти себе, піклуватись про себе та інших, бути чутливою. Таке перенесення травмівного досвіду з дитини на іграшку допомагає їй упоратися з психотравмою й не застрягнути в ній.

Хібукі є важливим інструментом, який допомагає українським дітям подолати травму війни, що триває.

Місцем, де Ви можете отримати допомогу та занурити дитину в «Хібукі-терапію», є Інклюзивно-ресурсний центр №1 Голосіївського району м. Києва.

Заняття проходять в груповій та індивідуальній формі. Хібукі-терапію провели вже для двох груп (по 4 дитини) та індивідуально (2 дитини).

Переглянути матеріали з Хібукі-терапії можна за посиланнями:

https://golosiiv.irc.org.ua/search/?q=%D1%85%D1%96%D0%B1%D1%83%D0%BA%D1%96&search=y

https://golosiiv.irc.org.ua/album/3651/

https://www.youtube.com/watch?v=CLO5-XXQ9VM

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux