Головна  →  Новини  →  28 квітня 2021

Дистанційна освіта у позашкіллі, або один рік із життя Київської МАН

Київська МАН започатковує новий проєкт «Карантинний навігатор від Київської МАН», у рамках якого поділиться досвідом адаптування позашкілля  до реалій світу із ковідними обмеженнями.  

Найвагомішим підсумком карантинного року є стратегічне усвідомлення, що формат майбутньої освіти буде не таким, до якого ми звикли у допандемійну еру. Людство колись «вгамує» вірус, але стара офлайнова модель буде трансформована з урахуванням усіх нових технологій дистанційних комунікацій між учнями та їх наставниками. Що з онлайну є доцільнішим за офлайнові методики – це питання наукових досліджень та освітянських обговорень. Зрозуміло на сьогоднішній день одне: оптимальна модель майбутньої освіти – це рівняння поки що з декількома невідомими, але її базовими компонентами, перш за все, мають бути умови для збереження здоров’я дітей та їх  нормальної соціалізації.

Але під час карантину перед Київською МАН, як і перед всім освітнім колом, постало питання: як забезпечити освітній процес, як не втратити зв’язок із вихованцями, як організувати безпечну комунікацію та якісну взаємодію між усіма його учасниками - викладачами, учнями та батьками? На допомогу освітянам прийшли технології. Перш за все, це онлайн платформи Zoom, Googl Meet, на базі яких організовуються освітні заходи різноманітних форматів: вебінари та майстер-класи, онлайн консультації та онлайн екскурсії,  дистанційні курси та онлайн марафони, конкурси та проекти із популяризації науки. За цей навчальний рік вихованці Київської МАН брали участь у понад 150 заходах наукового спрямування.

 

Серед найяскравіших здобутків року:

  • Проведення в режимі онлайн ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Міський етап було повністю проведено онлайн із принципово відмінною від минулих років організацією захисту наукової роботи у Конкурсі.
  • Власні освітні проєкти як складові міжнародних освітніх проєктів («Освітня дипломатія» у рамках «Родзинок дипломатії»).
  • Ютуб-відеотека онлайн лекцій провідних вчених України за напрямами дослідницьких пошуків у відділеннях Київської МАН.
  • Онлайн практикуми у провідних наукових установах Києва та України.
  • Вебінари від київських МАНівців для інтегрованої  за віковим та науковим рівнем аудиторії під гаслом “Діти – фронтмейкери інновацій”;
  • Флешмоби за участі вихованців Київської МАН із популяризації юнацького науково-пошукового процесу у мережі ФБ;
  • Відеопроєкт з популяризації науки у мережі ФБ «П’ятихвилинка науки».
  • Відеопроєкт із популяризації науки та юнацького наукового пошуку «Амбасадорки PLANET» -- щотижневі програми на Емігрантському радіо, ведучими та гостями яких є вихованки Київської МАН – учасниці проєкту «Освітні амбасадорки Київської МАН».

Сьогодні Google-календар Київської МАН рясніє заходами для всіх учасників освітнього процесу. І, безумовно, ми створюємо заходи для освітян, щиро ділимося своїм досвідом та своїми наробками із освітянською спільнотою. Популярність наших вебінарів таких як: «Тайм менеджмент в дистанційній роботі», «Тьюторські технології в роботі вчителя», «Психологічне насильство в професійній сфері», «Впровадження електронного журналу обліку навчання», «Підвищення кваліфікації педагогів. Напрями розвитку компетенцій», - свідчить, що це є затребуваною послугою серед  педагогів закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Тож ми й надалі розвиватиме цей напрямок нашої діяльності, слідкуйте за нашим календарем.

Дистанційне навчання спонукає шукати нові рішення при проведенні занять, стимулює творчий підхід та активізує креативні навички викладачів для створення освітнього простору, де учням цікаво. І знову ж таки допомагає технологічна грамотність. Для навчання і виконання завдань існують багато різних освітніх платформ, які викладачі Київської МАН активно використовують у навчальних процесах. Це платформи Coursera і Microsoft, платформи для 3D моделювання, освітній простір НПУ імені М. П. Драгоманова (системи Moodl) та багато інших, орієнтовних під певні освітні задачі. Широко використовуються і допоміжні сервіси: платформа для онлайн-тестування Kahoot, сервіс для створення онлайн дошки для групової роботи Paldent, портал для розміщення та перегляду відеозаписів Youtube, програма для запису відео з екрану Bandicam, сервіс для оформлення матеріалів Canva, портал для лінгвістичного аналізу текстів Mova.info, портал Всеосвіта, який виконує одразу кілька функцій: допомагає готуватися до занять (на сайті є безкоштовна бібліотека для вчителів, розробки, зразки фонів та багато іншого), дає змогу безкоштовно публікувати матеріали з видачею офіційного свідоцтва; дозволяє вести авторський блог.

Онлайн освіта завдяки технологіям набуває ознак гнучкості та мобільності, а результати цього року дозволяють стверджувати про її корисність та ефективність щодо урізноманітнення, модернізації та оптимізації освітнього процесу. Серед переваг варто відзначити індивідуалізацію навчання і можливість обирати зручний час, економію часу на пересування містом, нові можливості щодо залучення до співпраці відомих фахівців із різних установ України та зарубіжжя, динамічного створюення та оновлення навчальних завдань, поєднання різних форматів та підходів до навчання.

«Vivĕre est cogitāre» — у перекладі з латини «Жити - означає мислити». Саме цього нас вчать виклики сьогодення та українська наука! І саме до цього закликає колектив  Київської МАН!

Перейти до спискуВерсiя для друку