30 жовтня у Малому конференц-залі НАНУ в рамках традиційного фестивалю управлінської майстерності «Kyiv EdFest» Київська Мала академія наук учнівської молоді презентувала систему дистанційного навчання з використанням хмарних технологій у тестовому режимі.
Презентація викликала значний інтерес з боку освітян міста, адже положення нового Закону про освіту передбачають активне використання нових підходів до освіти, широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій та надають вчителю свободу вибору форм навчання. Серед нових можливостей, що відкриваються в освітньому процесі завдяки новому закону - впровадження дистанційної форми здобуття освіти.
Проте ІТ розробки, до яких належать і системи дистанційного навчання, є дуже коштовними та потребують значних людських ресурсів для створення та впровадження. У разі ж відсутності вагомого фінансування, такі проекти можливі лише за умови допомоги бізнесу та волонтерів.
Адаптація системи дистанційного навчання з використанням хмарних технологій Київської МАН стала яскравим прикладом ефективного соціального партнерства. Як зазначила заступник директора Київської МАН Ірина Поліщук: «Використання системи дистанційного навчання у КМАН в тестовому режимі стало можливим завдяки співпраці працівників Малої академії, громадськості та бізнесу. Ця унікальна вітчизняна розробка використовує хмарні технології та ресурси найбільшого та найпотужнішого дата-центру України. Згідно із новим Законом про освіту Київська мала академія наук отримала ще більшу свободу у виборі форм та методів навчання. Це дозволяє оперативно впроваджувати нові педагогічні рішення та методики Нової української школи, апробуючи їх для подальшого більш широкого використання у системі освіти». Відтак, КМАН може стати провайдером системи дистанційного навчання в освітню сферу Києва, адже ця система потенційно може повністю покрити потреби освітян міста.
Розробники в режимі on-line продемонстрували роботу системи та розповіли присутнім про її переваги та унікальність. Зокрема, це легкість створення курсів, висока швидкодія та можливість розширення, забезпечення індивідуального підходу до кожного учня та повний супровід учбового процесу в електронному вигляді тощо. Розміщення системи у хмарі дозволяє мінімізувати потреби шкіл у апаратному забезпечені та витрати на доступ до Інтернету тощо.
Система надає можливість участі в учбовому процесі, зокрема, дітям, що за медичними показниками навчаються вдома чи мають обмеження на відвідування школи або громадських місць. Потенційно запропонована система також є елементом інклюзивної освіти, що дає можливість дітям з особливими потребами долучитися до дослідницько-експериментальної та наукової діяльності у КМАН.
Презентація системи дистанційного навчання викликала жвавий інтерес присутніх освітян, які висловили побажання якнайшвидше отримати можливість її використання в освітньому процесі.