Головна  →  Новини  →  2 липня 2019

Крок до педагогіки партнерства: школам пропонують Меморандум співпраці між педагогами, батьками та учнями

Крок до педагогіки партнерства: школам пропонують Меморандум співпраці між педагогами, батьками та учнями

Відтепер школи зможуть використовувати рамковий Меморандум  про співпрацю між педагогами, батьками та учнями, який стане дієвим інструментом для  побудови педагогіки партнерства. Документ напрацювала ГО “Смарт освіта” спільно з Міністерством освіти і науки України. Його текст, а також короткий відеокурс про створення та використання Меморандуму можна знайти на сайті НУШ за посиланням.

“Це рамковий документ, який описує правила взаємодії у школі. Водночас важливо розуміти, що приймати його можна тільки після обговорення у шкільній спільноті, погодження щодо основних правил взаємодії. Ключ до побудови педагогіки партнерства - досягнення спільних домовленостей на основі принципів, задекларованих в Концепції НУШ та Законі “Про освіту”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Документ побудований таким чином, що дозволяє кожній шкільній громаді доповнити його своїм змістом, своїми розділами, спільно узгодженими правилами.

Незмінними залишаються лише принципи, на яких грунтуються всі домовленості Меморандуму і які є визначальними для шкільної реформи в Україні.

Документ створювали спільно з учнями, батьками та вчителями на базі шкіл з шести регіонів України. Модерували дискусію професійні фасилітатори, які працювали з кожною групою учасників.

Так, зустрічі проходили у Києві, Чернігові, Харкові, Краматорську, Тернополі та Миколаєві. На них окремо і учні, і батьки, і вчителі визначали проблемні моменти у школі, після чого відбувались загальні зустрічі, де спільнота школи разом визначала, як можна вирішити ці проблеми і які форми взаємодії будуть зручними для всіх.

За результатами цих консультацій  ГО “Смарт освіта” підготувала проєкт меморандуму та провела два обговорення - експертне і громадське. На них освітні фахівці та стейкхолдери освіти пропонували свої ідеї та доопрацьовували запропоновані формулювання.

Для того, щоб кожна шкільна спільнота досягнула потрібних їй домовленостей, було також розроблено онлайн-курс про історію створення та використання Меморандуму. Зокрема, у ньому розповідається, як провести в своїй школі фасилітовану зустріч та досягнути домовленостей.  

Школам пропонується обов’язково провести спільні зустрічі та консультації, після чого затвердити адаптований до умов школи Меморандум на спільних зборах. 

“Ідея створення меморандуму виникла в мене, коли я зрозуміла, що в школі не вистачає правил – в найширшому розуміння цього слова. Йдеться не про розклад додаткових занять, наявність чи відсутність форми або години, коли батьки можуть телефонувати вчителям, – йдеться про ключову мету та принципи взаємодії всіх учасників освітнього процесу, які випливають з ідейних засад реформи Нова українська школа”, - говорить координаторка проєкту Зоя Звиняцьківська.

Вона додала, що зараз школа, як і все суспільство, змінюється, отже старі відповіді на питання “чому це так?”, “нащо це робити?” або “хто має цим займатись?” в школі не працюють. 

“Маю надію, що в Меморандумі нам вдалося знайти сучасні відповіді на ці питання та запропонувати адекватні часу формати взаємодій між усіма членами спільноти, яка зветься “школа”, - відзначила Зоя Звиняцьківська.

Проєкт відбувся за підтримки програми “Долучайся” Пакт, USAID.

Перейти до спискуВерсiя для друку