Дарницьке дошкілля: впроваджуємо інклюзивну освіту


Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» у межах реалізації проекту «Розвиток інклюзивної освіти шляхом використання Індексу інклюзії в Україні, Азербайджані, Таджикистані та Монголії», що підтримується Програмою «Раннє дитинство» Інституту Відкритого суспільства, 23-26 листопада 2015 року провів міжнародний круглий стіл з представлення та обговорення результатів проекту та організував програму обміном досвідом між педагогами України, Монголії, Таджикистану, Азербайджану, Грузії, Вірменії, Молдови, Боснії-Герцоговини.
Учасники заходу 25 листопада 2015 року відвідали дошкільний навчальний заклад № 138 комбінованого типу Дарницького району, який бере участь у проекті.
Гості ознайомились із досвідом роботи дитячого садка з використання Індексу інклюзії у проектуванні та розвитку дошкільного навчального закладу, відвідали заняття та переглянули режимні моменти, ознайомились з роботою закладу за різними напрямами діяльності тощо.
Начальник відділу з питань дошкільної освіти управління освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації Семенко О.В. ознайомила присутніх із станом роботи з інклюзивної освіти в Дарницькому районі.
Після перегляду форм роботи з дітьми відбулось обговорення, під час якого завідувач ДНЗ № 138 Калашник В.М. та вихователь-методист дитячого садка Курлянцева О.О. визначили основні етапи роботи колективу, здобутки та досягнення, набуті протягом участі у проекті.
Схвальні відгуки отримав виступ Наталії Друзенко, дитина якої виховується і навчається в інклюзивній групі. Виступаюча відзначила змістовну попередню роботу, проведену для відкриття інклюзивної групи, організацію роботи в ній, а також висловила подяку колективу садочка за можливість соціалізації своєї дитини.
Учасники зустрічі жваво обмінювались враженнями, ставили один одному цікаві запитання і наприкінці відзначили головну ідею проекту: інклюзія – це новий шлях і відповіді на виклики сьогодення.
26 листопада 2015 року відбувся заключний круглий стіл для учасників проекту, на якому були представлені основні результати та зміни, що якісно вплинули на функціонування навчальних закладів.
Окрім того, були обговорені подальші кроки в реалізації та впровадженні Індексу інклюзії, а саме: можливості, потреби, перспективний розвиток.