Дистанційна освіта в Гуманітарній гімназії «Гармонія»


Формальна освіта допоможе вам вижити,а самоосвіта приведе вас до успіху
Джим Рон
В Гуманітарній гімназії «Гармонія» відбулось засідання педагогічної ради на тему «Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку самоосвіти в процесі дистанційного навчання». Актуальність проблеми висока як ніколи. Зараз в багатьох школах України призупинено навчальні заняття, тож дуже потужним фактором самоосвіти наших учнів стає дистанційна освіта – нова нетрадиційна форма навчання, до розвитку якої відкривають шлях інформаційно-комунікаційні технології та комп’ютерно-орієнтовані педагогічні технології, зокрема, кейс-технологія, мережева технологія, персональні навчальні системи та інші.
Серед тлумачень змісту дистанційного навчання виділяють два підходи, які істотно відрізняються з дидактичної точки зору.
Перший, досить розповсюджений сьогодні, передбачає обмін інформацією між учителем та учнем або групою учнів за допомогою електронних мереж, зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв чи інших засобів комунікацій. При такому підході учень розглядається як одержувач деякого інформаційного змісту та системи завдань для подальшого самостійного засвоєння. Результати такої роботи повертаються вчителю для оцінювання якості та рівня засвоєння матеріалу.
Другий підхід принципово відрізняється від попереднього. У ньому основою виступає особистісна продуктивна діяльність учнів, яка будується за допомогою сучасних засобів телекомунікацій. Цей підхід припускає інтеграцію інформаційних і педагогічних технологій. Навчання відбувається в реальному часі (чат, відеозв'язок, «віртуальні дошки» тощо) або асинхронно (телеконференції на основі електронної пошти, форуми). Паралельно зі створенням учнями освітніх продуктів відбувається їх внутрішнє освітнє зростання.
Педагоги гімназії поділились з колегами власним досвідом дистанційного навчання учнів гімназії «Гармонія» протягом останніх двох тижнів, запропонували різні підходи та технології, зокрема, використання персональних начальних систем таких як Moodle та інші, skype-зв¢язку, наборів (кейсів) текстових, аудіовізуальних та мультимедійних навчально-методичних матеріалів та їх розсилці для самостійного вивчення учнями з організацією регулярних консультацій вчителя-тьютора.
Під час дуже активного обговорення учителі дійшли висновку, що дистанційне навчання сприяє виробленню в учнів самостійності, відповідальності, умінню самостійно здобувати потрібну інформацію, вчитись культурі спілкування у мережі Інтернет, користуватися соціальними сервісами.