Літня школа Київської МАН: подорож в минуле


24 липня юні манівці – учні навчальних закладів міста Києва – продовжили свої заняття у літній профільній школі. Цього разу вони поглибили свої знання з історії давніх цивілізацій світу разом із завідувачем відділення історії Київської Малої академії наук учнівської молоді Сивенко Софією Максимівною.
Вивчення історії стародавнього світу має велике пізнавальне, наукове та виховне значення. Виникнення та розвиток світових цивілізацій не втрачає своєї актуальності. Адже давні цивілізації заклали основу всіх сучасних сфер діяльності людини: економіки, політики, науки, культури тощо. З кожним роком відкриваються нові факти в історії древніх суспільств, які змушують кардинально переглядати і переосмислювати весь процес поступального розвитку людства.
Особлива увага під час зустрічі була зосереджена на цивілізації майя, що існувала в Центральній Америці приблизно з 1500 р. до н. е. до іспанського завоювання у ХVІ столітті. Це одна з найяскравіших цивілізацій доколумбової Америки. Рівень її розитку дотепер дивує світ. Це «культура-загадка», «культура-феномен», повна суперечностей та парадоксів. Її вивчення породило величезну кількість запитань, на які і досі не має відповідей. Юні дослідники з інтересом поринули у світ історії, математики, астрономії, архітектури, синтезу мистецтв, писемності, календарів давньої цивілізації.
Надзвичайно приємно підкреслити той факт, що першим у світі ключі до дешифрування писемності майя віднайшов український вчений Юрій Валентинович Кнорозов. Розроблений ним метод створив базу для роботи із писемністю давньої цивілізації. Його науковий здобуток беззаперечно визнають вчені провідних країн світу.
Аналіз культурних надбань цивілізацій стародавнього світу допомагає юним дослідникам у розумінні основних культурно-історичних цінностей давніх цивілізацій, їх місця в системі світової культури, у формуванні наукового уявлення про світобудову, філософські та релігійні картини, цивілізаційні процеси, а також у виборі тем для майбутніх наукових досліджень.