Майстер-класи «Вчитель вальдорфської школи», «Вчитель-коуч», «Вчитель-тьютор», «Вчитель-фасилітатор» в рамках проекту "Нова українська школа" Київського міського будинку вчителя


Збираючись кудись, одягаючись відповідно своїм планам, ми обов’язково маємо подивитись у дзеркало, чи відповідаємо задуманому? Цей образ є цінним для педагогічної діяльності. Все, що ми плануємо в сфері педагогічної діяльності, зазнає змін в процесі реалізації, бо в неї включаються інші люди, зі своїми очікуваннями і намірами. Тому дуже важливо будь-який педагогічний захід побачити в дзеркалі рефлексії, щоб оцінити його сильні і слабкі сторони, шукати можливості для вдосконалення.
22 вересня в Будинку вчителя відбулись майстер-класи «Вчитель вальдорфської школи», «Вчитель-коуч», «Вчитель-тьютор», «Вчитель-фасилітатор» в рамках першого етапу нашого проекту «Нові ролі нових вчителів». У нас ще є справжні патріоти нашої освіти, які заради майбутнього готові витратити свій час, вкласти свій інтелект безкоштовно. Цього разу ними були: Шастал Ірина Василівна, директор асоціації вальдорфських ініціатив в Україні, вальдорфський вчитель київської школи «Софія», Наталя Єщенко, вчитель живопису цієї школи, художниця; Скорик Олена Євгенівна, методист науково-методичного центру Голосіївского управління освіти, Голова київської міської тьюторської асоціації; Бєлова Олена Миколаївна, коуч, тренер. Приємним подарунком нашому проекту стала участь студентів Київського національного університету театру, кіно і телебачення (3 курс спеціальності кінорежисура) Зінчук Христини, Шохи Івана, Шевирьова Михайла, які протягом 4-х годин вели зйомки майстер- класів.
Майстер-класи передбачають інтерактивну роботу, тому кілкість осіб у групах скаладала 30 чоловік. Майже половина учасників була молодь, 10 студентів географічного факультету Київського національного університету ім.Т.Г.Шевченка разом зі своїм викладачем. Вчителі, які взяли участь у майстер-класах, були із восьми київських шкіл: 5, 30, 48, 182, Русанівського ліцею, Інженерної гімназії, оптико-механічного коледжу і приватної школи «Ухтишка».
Проект, який передбачає оволодіння новими способами професійно-педагогічної діяльності, має ґрунтуватись і на нових способах професійної самоорганізації. Тому ми ніяким чином не організовували, не забезпечували аудиторію учасників. Процес підготовки виявив такі проблеми педагогічної спільноти:
- У вчителів низька мотивація до самонавчання. Вони звикли , що їх «посилають» на навчання керівники;
- Вчителі мало користуються Інтернет-ресурсами;
- Вчителі запресовані формальними адміністративними обов’язками, які не залишають їм вільного простору для саморозвитку;
- Значна частина вчителів не вірить, що можуть отримати професійну підтримку безкоштовно, і дуже дивувались, що їм не потрібно платити за участь у майстер-класі;
- Ще не всі фахівці, які працюють в системі професійного вдосконалення вчителів готові працювати з ними на рівні компетентнісного підходу. Майстер-клас для вчителя має бути «дзеркалом», у якому він побачить себе в навчальному процесі.
Майстер-класи – це перший етап Проекту «Нові ролі нових вчителів». Ми сподіваємось, що в Україні є вчителі, які готові надіслати нам заявки на проведення уроків, або фрагментів уроків, де вони використовують фасилітацію, коучинг, виступають модераторами колективної творчої взаємодії в навчальному процесі, або зможуть розказати як вибудовують траєкторію індивідуального розвитку учня.
Джерело: kth.kiev.ua