Наукове майбутнє «Гімназії «Столиця» - призери МАН
Кагорта призерів та переможців Малої академії наук з «Гімназії «Столиця» поповнилась новими представниками навчального закладу. Активними учасниками заходів МАН та Всеукраїнського конкурсу-захисту наукових робіт стали учні 9-А класу. Півроку під керівництвом досвідчених фахівців-предметників – учителя історії Олександра Святославовича Охріменка та учителя української мови і літератури Людмили Михайлівни Чекмарьової, вони тренувалися захищати свої науково-дослідницькі роботи, відпрацьовували техніку ораторської майстерності, вивчали принципи ведення ефективної наукової дискусії, проводили психологічні тренінги. Було обрано теми відповідно до секцій – історія та українська мова.
Така напружена робота дала свої плоди: перемогу у престижному районному змаганні здобули троє юних дослідників гімназії «Столиця». Ганна Головащук з роботою «Односкладні речення в романі Василя Шкляра «Маруся» отримала призове місце на районній олімпіаді в секції «Українська мова», Владислав Деркач з роботою «Репрезентація влади у портретах Карла V Габсбурга» та Ксенія Бінд – «Фреска «Різдво Діви Марії» Софійського собору як історичне джерело» у секції «Історія» отримали призові місця та були делеговані на міський етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України.
Публічний захист наукових досліджень учнів – хвилююча мить, до якої учитель і учень готувалися спільно не один місяць. На педагогічних зустрічах і семінарах освітяни часто обговорювали особливості та актуальні питання організації, підготовки, проведення, написання і захисту науково-дослідницьких робіт учнівської молоді.
Креативно, водночас, дотримуючись вимог наукової комунікації, висвітлити перед членами журі та юними колегами у секціях основні результати роботи – нелегке завдання. Але дев’ятикласники впорались.
На питання журі: «Як вплинув на вас процес написання роботи?» кожен говорив відверто. Так, Ксенія Бінд завдяки роботі МАН навчилась збирати та аналізувати інформацію, робити висновки, презентувати дослідження у вигляді виступу, доводити свою точку зору в рамках наукової дискусії. На думку Владислава Деркача, робота МАН допомогла учасникові стати більш відповідальним і зосередженим. Його підтримує і Ганна Головащук, для якої перші кроки у науковому дослідженні почалися з аналітичної роботи великого обсягу інформації і джерел.
А Євген Шарапов, призер ІІ (міського) минулорічного Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (секція «Екологічно безпечні технології та ресурсозбереження» базова дисципліна «Фізика»), розповів, що знімає втому і стрес, розв’язуючи задачі з фізики.
Ту справу, яку робить Мала академія наук, важко переоцінити. Вона дає путівку в наукове життя найбільш перспективним людям нашої держави – учнівській молоді. МАН дає юним дослідникам змогу вступити у бажаний навчальний заклад і реалізувати свої наукові досягнення. Тож, головне – рух уперед, самовдосконалення і прагнення змінити на краще свою країну.