Понад 2000 київських школярів стали учасниками контрольних робіт МАН із 19 дисциплін більш ніж на 100 локаціях столиці!


На початку року традиційно стартує ІІ (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київської МАН. Понад 2000 робіт київських школярів проходять перевірку та оцінку через призму унікальності та новизни. Головним критерієм оцінки напрацювань юних дослідників є наявність їх власних ідей, результатів особистих спостережень та досліджень.
Новітні технології, які сьогодні є складовою життєдіяльності людства, впливають й на розвиток науки, створюючи необмежені можливості. Але тут постає дуже важливе і непросте питання: як мотивувати дитину для самостійного мислення та пошуку відповідей, як зацікавити її творити, а не переписувати думки інших? Для розв`язання цієї проблеми Київською МАН спільно з компанією «Антиплагіат» реалізовано проект щодо перевірки конкурсних робіт київських МАНівців системою Unicheck. Використання сервісів пошуку плагіату в наукових та академічних роботах та проведення просвітницької роботи з вчителями та батьками усіх ланок шкільної освіти: від початкової школи до старших класів – це складові стратегії впровадження принципу академічної доброчесності, яку реалізує Київська МАН.
Працюючи з найталановитішими дітьми столиці, Київська МАН, як ніхто інший, відчуває необхідність новаторства в освітньому процесі. Сучасні школярі надзвичайно допитливі, «жадібні» до нових знань та інформації, а ще мають гіпертрофоване відчуття справедливості щодо оцінки своїх робіт. І це є викликом для освітян, реальним KPI їх діяльності. Цілком «реформаторським» стало проведення контрольних робіт 2020 року, які є складовою ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту. Більше 2000 київських старшокласників стали учасниками іспитів із широкого спектру дисциплін – від математики та хімії до правознавства та японської мови. 19 базових предметів більш ніж на 100 локаціях столиці. Вже можна стверджувати, що в цьогорічному сезоні Київська МАН забезпечила реальну прозорість та об’єктивність оцінювання рівня знань учнівської молоді. Вже другий рік поспіль Київська МАН за підтримки Департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації та допомоги колег з КНП «Освітня Агенція м. Києва» проводить контрольні роботи з базових дисциплін у вигляді комп`ютерного тестування, тобто у форматі зовнішнього незалежного оцінювання з використанням ІТ-технологій. Одним із головних результатів реалізації даного проєкту стало збільшення рівня довіри до іспитів (адже було виключено вплив людського фактору з процесу оцінювання), а також отримання позитивних відгуків від всіх учасників: учнів, вчителів та батьків. Крім того, така форма написання контрольних робіт дозволяє конкурсантам максимально швидко дізнатись результати, що значно зменшує емоційне навантаження на учнів. Не менш важливим є те, що проведення робіт відбувалось в різних локаціях, що дозволило учасникам обрати найбільш зручну для себе.
Київська МАН вже традиційно виступає тестовим майданчиком для інноваційних нововведень та рішень. І сьогодні, зважаючи на свій практичний досвід, заклад пропонує розповсюдити новації на всю Україну, зокрема, ввести до Правил проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України обов’язкову перевірку науково-дослідницьких робіт на плагіат на всіх етапах Конкурсу (І, ІІ, ІІІ) та подання всіма учасниками конкурсу-захисту декларації академічної доброчесності.
Для зростаючого покоління, майбутніх вчених та державних керманичів академічна доброчесність має стати не просто слоганом реформ в освіті, а стилем життя, чеснотою, з якою вони увійдуть у доросле життя та велику науку.