Українська наука має своє "завтра"!
Наближається 16 травня – День науки в Україні. Для Київської МАН це чудова нагода подивитися на їх діяльність саме під кутом дотичності до національної науки. Їхні вихованці – юні дослідники. А от що пов’язує МАН України із НАН України?
Напередодні свята на сайті Національної академії наук було розміщено цікаві роздуми одного з членів Президії Київської МАН, директора Головної астрономічної обсерваторії НАН України, члена Президії НАН України академіка Ярослава Яцківа - «Слово для тих, кого хвилює майбутнє НАН України, або чи омине коронавірусна криза НАН України?»
Ярослав Степанович стверджує: «Якщо суспільство прагне успішного майбутнього, йому необхідні перспективні технології, які може забезпечити тільки власна наука та відповідна інноваційна політика держави», - і зазначає: «Сьогодні наука в Україні не визнається (за В.І. Вернадським) «державно важливою справою».
Не буде перебільшенням стверджувати, що кожен, хто в Україні хоча б опосередковано пов’язаний із наукою, дуже емоційно сприймає все, що стосується її майбутнього. І, хоча київські МАНівці – це поки що ті, хто засвоює «табличку множення» справжніх наукових досліджень, вся родина Київської МАН, відчуває себе маленьким струмком у великій річці української науки. Вони розуміють, що без науки ми приречені жити у державі другого або й третього світу.
Діти – це майбутнє нації. І саме діти України сьогодні доводять, що наше майбутнє має бути серед країн із потужним науковим потенціалом. Ми наведемо вам приклади винаходів юних київських дослідників – це й буде наш меседж оптимізму стосовно майбутнього української науки напередодні її свята!
У жовтні 2019 року в Центрі інноваційного підприємництва Інституту післядипломної освіти НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» на урочистому закритті VIII Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Challenge 2019» представники Гонконгської компанії Global Virtual Design and Construction Limited підписали протокол про наміри інвестування та надання підтримки з Назаром Поночевним, бронзовим призером Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України у відділенні технічних наук, нині першокурсником фізико-технічного інституту НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського».
Ідея його проекту Harmix та ії втілення вразила міжнародне журі конкурсу. Вона полягає в тому, що для блогерів, відеомонтажерів й композиторів добір музики до відео або відео до аудіотреку, що гармонійно поєднуються і вдало передають задум митця, є складним і тривалим процесом.
Неможливо переглянути мільйони різних варіантів поєднання і власноруч порівняти кожен із них. Назар пропонує програмне забезпечення Harmix, яке використовує системи штучного інтелекту, аналізує відеоролик і рекомендує максимально гармонійний до нього музичний твір. Із цим проєктом Назар минулого року став фіналістом «POLYTECO Україна 2018-2019» та призером міжнародного науково-технічного конкурсу «Intel ISEF», який проводився 13‒19 травня у місті Фінікс (Арізона, США).
Скриптом, удосконаленим семикласником із Технічного ліцею НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» Артемом Шелестовим для Європейського космічного агентства, користуватимуться науковці з усього світу.
Модифікований скрипт дозволить із супутників точніше відрізнити здорову рослинність від хворої. Проєкт Артема Шелестова посів перше місце серед 341 проєктів-учасників на Всеукраїнському конкурсі “Еко-погляд” Малої академії наук України, що проводився у дистанційному форматі. Юний винахідник дослідив кореляцію між зеленими насадженнями і якістю атмосферного повітря міста Києва.
Михайло Дяченко, вихованець відділення комп’ютерних наук, секції «Інтернет-технології, навчальні та ігрові програми», учень 10 класу гімназії № 178, розробив сучасну та функціональну електронну платформу для підтримки освітнього процесу на будь-якому рівні. За допомогою «Шкодніка» можна об‘єднувати різні навчальні заклади у мережу, забезпечувати online перебіг навчального процесу як в реальному режимі часу, так і offline, забезпечувати зручний обмін ресурсами, інформаційними матеріалами, домашніми завданнями, оцінками, повідомленнями та файлами між учнями, батьками, вчителями та керівництвом навчального закладу. Ця платформа передбачає додавання значної кількості інструментів для роботи з щоденником, журналом, бібліотекою електронних підручників, а також розв’язування більшості проблем різних типів навчальних закладів.
Учні – головні користувачі платформи. Вони отримують функціональні інструменти «ШКОДНІКА», що забезпечує їм зручність роботи, швидкість додавання домашніх завдань та можливість спілкування з вчителями та один із одним, опрацьовувати разом домашні завдання, переглядати свої оцінки у реальному режимі часу і завжди знати, через коментар, про причини її отримання.
Щорічно науково-дослідницьким процесом займаються до 9000 юних киян. Серед них близько 100 вихованців стають переможцями всеукраїнських юнацьких наукових конкурсів, близько 20 – міжнародних. Київські МАНівці кожного року стають авторами понад 30 статей у наукових виданнях. Підготовкою майбутньої наукової еліти України займаються понад 40 докторів та кандидатів наук.
Щороку Київська МАН видає збірку «Інтелект. Кращі дослідницькі проєкти київських учасників Конкурсу-захисту». У 2020 році до збірки увійшли 103 конкурсні роботи!
Отже, головний ресурс України – її діти. Все буде добре!