Втілювати ідеї НУШ і не вигорати на роботі вчителям допоможуть професійні супервізори – у МОН затвердили відповідний наказ
Для педагогів, які вже залучені до Нової української школи, впроваджують систему супервізії – професійної підтримки, яка допоможе реалізовувати цілі реформи, долати труднощі та рости професійно. Відповідний наказ №1313 затверджено у Міністерстві освіти і науки сьогодні, 18 жовтня 2019 року.
«Це ще один інструмент, який дозволить педагогам розвивати свої професійні навички та особистісні якості. Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль. Супервізор – це наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить новому та поділиться досвідом. Супервізорами будуть також педагоги, і подібна взаємодопомога – це те, чого потребує така масштабна і важлива реформа, як Нова українська школа», – зазначила Міністр освіти і науки Ганна Новосад.
Супервізію здійснюватимуть для вчителів та їх асистентів, тренерів-педагогів, директорів та заступників директорів шкіл, а також фахівців ІРЦ.
Супервізія також допомагатиме коригувати освітній процес відповідно до завдань Нової української школи. Під час супервізії вчителі матимуть консультації щодо:
- впровадження НУШ,
- реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища,
- впровадження сучасних методик і технологій навчання,
- використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій,
- самоосвіти та самовдосконалення,
- побудови демократичної моделі управління закладом освіти.
Здійснювати супервізію будуть підготовлені спеціалісти – їх готуватимуть 311 тренерів, які пройшли спеціальне навчання протягом 2019 року. Супервізорами стануть фахівці з числа вчителів, тренерів, тренерів-педагогів, працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, методистів, експертів, залучених до проведення сертифікації, а також директорів шкіл та їх заступників з навчально-виховної роботи.
Супервізія складатиметься із 1-3 наставницьких циклів, під час яких будуть застосовуватись індивідуальна та групова форми роботи за такими напрямами:
- ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;
- спостереження за діяльністю педагога;
- підтримка у створенні плану професійного розвитку;
- наставницькі бесіди;
- групове обговорення кращих практик, труднощів, пошук шляхів їх вирішення, а також можливостей для подальшого розвитку.
Автор тексту - Міністерство освіти і науки України