Головна  →  Новини  →  16 грудня 2014

Відбулася Друга міжнародна конференція «ІТ-освіта та ІТ-індустрія: синергія та перспективи розвитку»

Відбулася Друга міжнародна конференція «ІТ-освіта та ІТ-індустрія: синергія та перспективи розвитку»

 Стратегія розвитку національної системи освіти має формуватися адекватно сучасним інтеграційним процесам, створювати безпечне освітнє середовище, розвивати наукову та інноваційну діяльність в освіті, підвищувати якість освіти на інноваційній основі, інтегрувати національну систему освіти в європейський і світовий освітній простір, здійснювати інформатизацію освіти, вдосконалювати інформаційно-ресурсне забезпечення освіти, що забезпечить стійкий рух та розвиток України в першій чверті XXI століття. Модернізація і розвиток освіти повинні набути випереджального безперервного характеру.

Пріоритетом розвитку освіти стає формування єдиного освітнього середовища та впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.

Як зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Квіт: «Зміни в освіті дадуть поштовх до якісного розвитку ІТ-індустрії, без якої важко уявити сучасний і майбутній світ».

Сьогодні у світі налічується приблизно 4,4 млрд. користувачів мобільних телефонів та 3 млрд. користувачів мережі Інтернет. Нові мобільні та інтернет-технології не тільки змінюють наше життя, але й активно впливають на форми і зміст освіти. Такі технології дозволяють зацікавити учнів та студентів, інтенсифікувати процес вивчення навчального матеріалу, а також покращити якість освіти. Для успішного використання цих технологій необхідна не тільки відповідна IT-інфраструктура, а й компетентні ІТ-спеціалісти.

Ганна Старостенко, заступник голови КМДА з гуманітарних питань зазначає: «Перші кроки у цьому напрямку було зроблено з започаткуванням Проекту "ІТ-Освіта" (ліцей №79, м.Київ), мета якого полягає є розробці нової моделі організації навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу, підготовки фахівців для забезпечення потреб ІТ індустрії України з наданням рекомендацій до її впровадження».

Однак, швидкі темпи розвитку ІТ-індустрії  за напрямами: інтернет речі, інтегровані пристрої і екосистеми, гібридні ІТ та хостинг віртуальних пристроїв, робота з великими, кіберзлочинність, впровадження BOYD–технологій, персональні хмари і безшовні пристрої, соціальні нішеві обчислення, портативні технології і природні інтерфейси, вимагають додаткових рішень, щодо формування у випускників навчальних закладів ІТ-компетентностей.

Директор методичного центру інформаційних технологій в освіті Оболонського району м.Києва Литвинова Світлана уточнює: «Для реалізації даного завдання і поліпшення ситуації з підготовкою кадрів в ІТ-галузі маємо здійснити низку заходів, спрямованих на інформатизація навчальних закладів та розвиток ІТ-компетентностей вчителів та випускників, а саме: 

  • налагодження співпраці з вищими навчальними закладами, щодо надання послуг у формуванні ІТ-компетентностей учнів середньої та старшої школи,
  • розвиток системи профорієнтації з питань ІТ-освіти серед учнів середньої школи,
  • налагодження співпраці з провідними компаніями, щодо стажування (літньої практики) учнів ПТО та ЗНЗ,
  • налагодження дієвої співпраці в галузі підвищення кваліфікації з провідними вітчизняними та міжнародними ІТ-компаніями, які у значній мірі визначають розвиток технологій».  

Директор Асоціації «ІТ Україна» Віктор Валєєв наголосив: «ІТ галузь безперечно має стати одним з лідерів економіки країни, замінивши багато традиційних галузей. Але без ефективної системи освіти ми не зможемо зробити це!»

Отже, ключовим завданням освіти у XXI столітті стає розвиток особистості, орієнтований на майбутнє і в контексті еволюції освітньої сфери розвиток IT-освіти стає першочерговим завданням.

 

Перейти до спискуВерсiя для друку