14 травня 2015 року у спеціалізованій школі № 187 з поглибленим вивченням української та англійської мов в рамках відзначення Дня науки відбувся науково-методичний семінар «Розвиток духовного потенціалу учнів 5 – 9 –х класів на уроках гуманітарного циклу» за сприяння ІППО Київського університету імені Б. Грінченка, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Виконавчого органу Київської міської ради, Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, на якому педагоги школи, науковці та представники культури і мистецтва серед пріоритетних напрямів освітньої галузі поставили на перше місце морально-духовні цінності та розвиток духовного потенціалу учнівської молоді, що базується на ключових поняттях «добра», «краси», «істини» та концентрує в собі можливості інтегрування навчання, виховання і розвитку особистості й передбачає органічне поєднання навчальної та позанавчальної діяльності, психологічної готовності сучасного вчителя до науково-дослідницької та експериментальної роботи, підвищення педагогічної майстерності, удосконалення методичної роботи. У роботі семінару взяли участь науковці, митці слова і сцени, представники Міжнародної громадської організації «Школа Рівних Можливостей», заступник директора Видавничого дому Грабовенко Л. І., педагоги шкіл міста, в яких ведеться дослідно-експериментальна робота з даного питання.
На семінарі обговорювались такі теми:
- Морально-духовний розвиток особистості учня: глобальна проблема сьогодення чи данина традиціям?
МОВЧАН П. М., голова Всеукраїнського товариства «Просвіта» імені Т. Г. Шевченка,депутат Верховної Ради І – VІ скликань, письменник.
СТЕЦЕНКО К. В., голова Київського міського об’єднання Всеукраїнського товариства «Просвіта» імені Т. Г. Шевченка, заслужений артист України, композитор.
- Національно-патріотичне виховання школяра як складова розвитку його духовного потенціалу
ВАСИЛАШКО В. Ф., учений секретар Товариства «Знання», письменник.
- Особливості психологічної діагностики духовного потенціалу особистості
ПОМИТКІН Е. О., доктор психологічних наук, завідувач відділу професіології та психолого-педагогічної діагностики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.
- Психологічні особливості розвитку мотивації учнів до духовного зростанняна уроках предметів гуманітарного циклу
СТАНОВСЬКИХ З. Л., кандидат психологічних наук, провідний науковий співробітник відділу педагогічної майстерності Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.
- Вплив освітнього середовища та театру на формування і розвиток духовного потенціалу учнівської молоді
ЯБЛОНСЬКА Г. Г., народна артистка України, член президії Національної ради жінок України, Посол Миру.
6.Роль емоційно-вольової саморегуляції педагогів у розвитку духовного потенціалу учнів
РАДЗІМОВСЬКА О. В., молодший науковий співробітник відділу професіології і психолого-педагогічної діагностики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України.
7. Формування професійної готовності педагога до розвитку духовного потенціалу учнів
БАСТУН М. В., кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу професіології і психолого-педагогічної діагностики Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
- Досягнення і проблеми у проведенні дослідно-експериментальної роботи щодо розвитку духовного потенціалу учнівської молоді
ХОДАЦЬКА О. М., заступник директора з науково-методичної роботи спеціалізованої школи № 187.
- Психологічне дослідження розвитку духовної культури педагогів, духовного потенціалу учнів та комплексна оцінка експериментальних та контрольних класів.
ЧЕРНЯК А. В., практичний психолог спеціалізованої школи № 187.
Модератор заходу: БАЗИЛЬ Л. О., канд. пед. наук, доцент, завідувач НДЛ експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка
Відповідальні за проведення:
БАЗИЛЬ Л. О., ХОДАЦЬКА О. М.