Головна  →  Новини  →  12 травня 2014

Підсумки експериментального проекту "Радість розвитку"

Як організувати життя дитячого садка, щоб перед дітьми відкрився чудовий світ у живих фарбах, яскравих і тремтливих звуках, через казку, гру, через неповторну дитячу творчість? Як віднайти в кожній дитині джерело мислення й мовлення, щоб кожен відчув себе дослідником і мудрим мислителем, щоб власне досягнення викликало радість серця й гарантувало волю?

Ці питання стали предметом обговорення на семінарі вихователів-методистів, який відбувся в дошкільному навчальному закладі № 249 управління освіти Святошинської в місті Києві державної адміністрації та став підсумком річної роботи над експериментальним проектом «Соціально-педагогічні умови впровадження П3 технології «Радість розвитку».

Педагоги закладу неодноразово підкреслювали, що саме в дошкільному дитинстві закладаються основи особистості, і найголовнішим завданням педагогів є: розмови з дітьми серцем, уміння відкривати світ очима дітей: побачити, почути, зрозуміти й прожити разом із ними, забезпечувати кожній дитині «радість розвитку – фундамент загальнолюдських цінностей», адже:

Подарувати радість -

Це як побачити схід сонця.

До того ж радість -

Є особлива мудрість.

Учасники семінару поділилися практичними досягненнями: упровадження інноваційної технології змусило педагогів закладу постійно перебувати в просторі можливостей, що змінило світогляд і не допустило використання стандартних, шаблонних дій, вимагало щоденного творчого й особистісного зростання. Завдяки технології дитина усвідомила свою цінність, відбулася самореалізація власного «Я» та диференціація мотивів «хочу» і «треба» водночас. Дошкільнята навчилися експериментувати, синтезувати здобуті знання, були сформовані творчі здібності й комунікативні навички, що дозволить їм успішно адаптуватися до соціуму.

Поряд із цим технологія П3 стала особливим механізмом взаємодії сім’ї й ДНЗ. Створений єдиний оптимальний соціально-освітній простір, який включає в себе дошкільний заклад і сім’ю, направлений на підтримку й розвиток дитячої пізнавальної ініціативності, соціальної й творчої активності.

У результаті реалізації технології «Радість розвитку» вдалося направити дитячу активність на отримання позитивних вражень від процесу впровадження технології, підвищити дитячу самооцінку; це означає, що відчуття успішності й значимості залишиться в пам’яті поки ще маленької ЛЮДИНИ і дозволить вибрати в подальшому таку життєву позицію, яка завжди буде конструктивною, позитивною, творчою.

Перейти до спискуВерсiя для друку