У понеділок, 21 березня, в столичних навчальних закладах розпочались весняні канікули. Багато хто задається питанням: «А що ж роблять освітяни під час канікул, коли школярі, у своїй більшості, з батьками, на відпочинку, або вдома?». Відповідаємо: «Освітяни в цей час організовують цікаве дозвілля дітей під час канікул, проводять педагогічні наради, готують матеріали для занять у наступній чверті, а ще, використовують вільний час для свого професійного розвитку».
Цього року, Департамент освіти і науки, молоді та спорту започатковує тижневий освітній фестиваль управлінської майстерності «Kyiv EdFest» та запрошує освітян столиці відвідати семінари, майстер-класи, тренінги, панельні дискусії з актуальних тем сучасної освіти.
Програма фестивалю складається з питань, що найбільше хвилюють освітян, та тем, які б були цікаві та корисні їм сьогодні. Тож, що ми можемо запропонувати сучасному керівникові навчального закладу?
Програма фестивалю
Перший день
Семінар. Концепція європейських ключових компетенцій: програма eTwinningPlus та її значення для України.
Що таке eTwinning Plus?
Презентація виступу
eTwinning – це навчальна програма Європейської Комісії, започаткована в 2005 році з метою розвитку співпраці європейських шкіл. Вчителі та учні, зареєстровані в мережі eTwinning, отримують можливість реалізації спільних проектів з іншими європейськими школами. Ключовою складовою навчання є використання інформаційно-комунікаційних технологій. Проект eTwinning розширює сферу освітніх можливостей для учнів та вчителів, підвищує мотивацію до навчання та ступінь відкритості до Європи.
Програма eTwinning Plus для вчителів та учнів Києва - це можливість:
- реалізації спільних проектів з іншими європейськими школами, участі у тренінгах, семінарах, конференціях, отримання національних та європейських нагород за успішну реалізацію проектів;
- практичної реалізації проектно-орієнтованого навчання в школі, активне вивчення й застосування ІСТ, підвищення рівня мотивації дітей, розвиток у школярів критичного мислення та ключових компетенцій;
- розширення сфери освітніх можливостей для учнів та вчителів, підвищення мотивації до навчання та ступінь відкритості до Європи;
- вчителі мають нагоду завести контакти з вчителями інших країн Європи з метою спілкування та обміну досвідом, корисною інформацією й методиками навчання.
Спікер: Теплов Сергій Володимирович, керівник програми eTwinning Plus та її значення для України, доктор фізико-математичних наук
–
Другий день
Семінар. Державний нагляд і контроль у світлі нового законодавства
Що таке Державний нагляд і контроль у світлі нового законодавства?
Презентація виступу
Сучасні політичні та соціально-економічні перетворення в Україні ставлять нові завдання перед системою освіти. Саме тому наша держава визначила нову стратегію реформування освіти з метою забезпечення громадян якісними освітніми послугами.
Державна політика у сфері освіти, невід’ємною складовою якої є державний нагляд (контроль), вимагає формування і реалізації для задоволення потреб людини, економіки та суспільства на основі наукових досліджень та порівнянь, міжнародних зобов’язань та міжнародного досвіду з урахуванням прогнозів, статистичних даних та індикаторів розвитку.
Під час переходу від адміністративно-командної системи управління до системи державно-громадського управління освітою, державний нагляд (контроль) має спрямовуватись на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти й освітньої діяльності.
Поетапна трансформація державного нагляду (контролю) за наданням навчальними закладами якісних освітніх послуг сприятиме реалізації реформ освіти, державного управління, визначених Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» згідно з Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015.
В умовах децентралізації та збільшення повноважень місцевих громад саме державний нагляд (контроль) допоможе реалізувати єдину державну політику в сфері освіти, зокрема, щодо якості освітньої діяльності та якості освіти.
Аналіз нормативно-правового забезпечення та нинішньої практики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері освіти засвідчує проблеми, пов’язані з недосконалістю законодавства із зазначеного питання, можливістю дублювання контрольних функцій державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів та інших суб’єктів надання освітніх послуг різними органами, монофункціональністю державного нагляду (контролю), що зорієнтований переважно на виявлення порушень вимог законодавства у роботі навчальних закладів, а також неналежним ресурсним забезпеченням, у тому числі кваліфікованими кадрами, органів державного нагляду (контролю) у сфері освіти.
Нова нормативно-правова база у сфері освіти, розроблена з урахуванням європейського досвіду, покликана створити в Україні дієву систему внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти.
Спікер: Гурак Руслан Васильович, голова Державної інспекції навчальних закладів України, кандидат юридичних наук
10.00 Велика вітальна Київського міського будинку учителя (вул. Володимирська, 57, кім. 308)
Освітній полілог. Реформування початкової освіти: переваги та ризики
«Кожна дитина повинна отримати якісну освіту, незалежно від місця її проживання». Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей під час освітнього полілогу «Реформування початкової освіти: переваги та ризики» 22 березня 2016 року у Київському міському будинку вчителя.
Павло Хобзей проінформував присутніх, що в новому базовому проекті закону «Про освіту» буде прописана структура початкової школи . За словами заступника Міністра, початкова школа матиме два цикли: перший – це 1-й та 2-й клас, де навчання буде наближене до дошкільної освіти, не матиме системи оцінювання і домашніх завдань; другий – це 3-й та 4-й клас, де навчання передбачатиме оцінювання учня. «Дитина повинна йти до школи з радістю та зацікавленістю у навчанні», – підкреслив Павло Хобзей.
Заступник Міністра зазначив, що батьки цікавляться саме початковою школою, бо це є старт у навчальному процесі дитини. Саме тому треба враховувати дві важливі речі: підготовку вчителя та зміст навчальних програм. «Для того, щоб відбулися зміни, і щоб суспільство повірило, що ми дійсно будуємо нову школу – треба стартувати у вересні 2018 року із змінами у двох найважливіших для батьків освітніх сферах: початковій і профільній старшій школі», - зауважив Павло Хобзей.
Під час дискусії освітяни порушили питання праці вчителя в контексті нової початкової школи, змісту навчальних програм для початкової школи, підручників та інші.
Мета освітнього полілогу – обговорити існуючі проблеми у початковій освіті, пріоритетів і напрямів розвитку початкової освіти в контексті сучасного соціокультурного та економічного розвитку регіонів України; виробити пропозиції до проектів нормативно-правових актів з питань реформування початкової освіти, представлених Міністерством освіти та науки України.
У обговоренні нагальних питань взяли участь директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації Олена Фіданян, завідувач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Ганна Щекатунова, директори та вчителі шкіл, методисти.
Захід відбувся в рамках освітнього фестивалю управлінської майстерності «Kyiv EdFest», що триватиме до 25 березня 2016 року. Під час фестивалю освітяни, науковці, експерти можуть взяти участь у семінарах, майстер-класах, тренінгах, панельних дискусіях з актуальних тем сучасної освіти.
Третій день
23 березня (середа)
Майстер-клас. Педагогіка свободи в громадсько-державній моделі управління навчальним закладом
Як зробити свободу педагогічної думки і дії головним «секретом» успіху директора школи? У чому вона виявляється? Які ресурси свободи управлінця?
Презентація виступу
Відповіді на ці та інші питання освітяни зможуть отримати у своїх колег в Українському гуманітарному ліцеї Київського університету імені Тараса Шевченка. На майстер-класі педагоги ліцею презентують громадсько-державну модель управління ліцеєм в аспектах акмеуправління, акмедидактики, акмевиховання та управління інноваціями.
Спікер: Сазоненко Ганна Стефанівна, директора Українського гуманітарного ліцею Київського університету імені Тараса Шевченка, народного вчителя України, кандидата педагогічних наук.
Майстер-клас. Ефективний директор школи: мистецтво неможливого
Ефективний директор школи – хто він?
Презентація виступу
Ефективність - це здатність виконувати роботу і досягати необхідного результату з найменшими затратами ресурсів, часу і власних зусиль.
Щоб бути ефективним освітнім менеджером та успішно управляти школою в умовах нестачі ресурсів зовсім не варто «згорати» на роботі без вихідних і відпочинку. Чи це можливо?
Дізнайтесь на зустрічі з Людмилою Паращенко, директором Київського ліцею бізнесу і громадським активістом.
Спікер: Паращенко Людмила Іванівна, голова правління ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики», директор ЗНЗ «Київський ліцей бізнесу», доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, професор кафедри управління освітою Національної академії державного управління при Президентові України.
–
Тренінг. Мотивація персоналу щодо збереження професійного здоров’я
Як зберегти своє професійного здоров’я під час роботи?
Презентація виступу
Проект «Просування здоров’я на робочому місці» включає в себе такі завдання:
- визначення рівня здоров’я кожного співробітника з висновками та рекомендаціями;
- складання SWOT-аналізу здоров’я працівників;
- розробка для керівників та персоналу психосоматичних програм з профілактики синдрому хронічної втоми, синдрому емоційного вигоряння та професійної деформації;
- консультації по індивідуальним оздоровчим програмам, розробка та проведення корпоративних оздоровчо-мотиваційних міні-проектів.
- Результати запропонованого проекту дозволяють:
- підвищити лояльність співробітників до адміністрації;
- вибудувати мотивацію працівників щодо здоров’я та здорового способу життя;
- виявити прихований потенціал кожного працівника;
- підвищити продуктивність праці;
- поліпшити психоемоційний клімат у колективі;
- оптимізувати рівень самореалізації працівника;
- сформувати колектив однодумців, орієнтованих на взаєморозуміння та взаємодію.
Спікер: Бурлакова Ірина Анатоліївна, доцент кафедри економіки та управління Інституту магістерської та післядипломної освіти Університету банківської справи НБУ, кандидат педагогічних наук, доцент
Четвертий день
24 березня (четвер)
Панельна дискусія. Чого чекає і в чому зацікавлений журналіст щоденної газети від роботи з керівництвом шкіл і системи освіти в цілому? Досвід і погляд segodnya.ua
Панельна дискусія. Школа - ЗМІ - батьки : трикутник, де всі зацікавлені один в одному . Як досягти успіху?
Що таке медіа-обізнаність та медіа-грамотність сучасного педагога?
Презентація виступу
Стрімкий розвиток у сучасному суспільстві інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. На взаємодію з різноманітними медіа (преса, радіо, кіно, телебачення, інтернет) припадає вагома частка в бюджеті вільного часу громадян України, чим зумовлюється їх значний вплив на всі верстви населення, передусім дітей і молодь. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання.
Спікери: Панюшкіна Світлана Сергіївна, головний редактор цифрової газети segodnya.ua; Погорелов Олексій Валерійович, генеральний директор Української асоціації видавців періодичної преси
Арт-терапія. Презентація Арт-бюро «Предславинське»
Арт-Бюро «Предславинське» було відкрито 1 вересня 2014 року. Історія створення даного арт-простору налічує не один рік, це симбіоз думок дітей, вчителів та батьківської громади. Результатом роботи є створений креативний простір, у якому хочеться творити, працювати, досягати.
Сьогодні, Арт-бюро - це простір природи дитинства і шанс познайомитися з нею. Вона адресована дітям і дорослим, батькам, вчителям, митцям і вченим.
Мета арт-бюро: розвиток та збереження унікальної дитячої творчості та самого творчого процесу; розвиток креативного мислення.
Інформаційні шпалери, мистецькі каталоги, альбом «Повне зібрання скульптур Дега» на інформаційних носіях, передані у дарунок «Мистецьким Арсеналом», використовуються на уроках художньої культури, історії, літератури.
За рік існування арт-бюро має свою власну бібліотеку та архів. Кожна книга пройшла свій шлях до того, як потрапила до арт-простору. «Аліса у країні чудес» фламандською мовою з бельгійського міста Брюгге. «Місцеві казки та історії», ретороманською з Швейцарського Енгадіну , «Гравюри Дюрера» з німецького Ахену, розмальовки Босха з нідерландського Маастріхту; неперевершені альбоми з арт-терапії.
Під час зустрічі будут представлені результати реалізованих проектів: “Код Малевича”, “Дешифруємо Дюрера”, “Про що думає Мислитель Родена?” та ноу-хау Арт-бюро - “Гендерний малюнок”.
Проекти реалізовані у співпраці з Мистецьким Арсеналом та Інститутом психології імені Г.С. Костюка.
Відбудеться знайомство з першим в Україні архівом абстрактного дитячого малюнку.
В Арт-бюро демонструються постійно діючі та ситуативні персональні виставки учнів, вчителів та батьків.
Дитяча творчість та педагогічний креатив стали потужним інструментом для створення мистецького простору виховання. Результатом спільної співпраці став випуск практико зорієнтованого посібника «Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу»,де розкриваються життєтворчі засади інноваційних домінант актуалізації та збагачення змісту середньої освіти, досягнення нової якості навчально-виховного процесу, спрямованого на плекання особистості – творця культури і проектувальника свого життя.
Спікер: Рудковська Руслана Андріївна, практичний психолог, вчитель історії Гімназія № 56 Печерського району
––
П'ятий день
25 березня (п`ятниця)
Медіація. Тренінг «Шляхи вирішення конфліктів»
Якмедіація може допомогти вирішити конфлікт в середені навчального закладу?
Презентація виступу
Очевидно, кожному з нас доводилося стикатися з конфліктними ситуаціями. Конфлікти виявляються в діяльності всіх соціальних інститутів, соціальних груп, у взаєминах між людьми. Нічого дивного в цьому немає.
Термін медіація, як і сама наука конфліктологія, порівняно недавно увійшов до вживання в науці. Під медіацією розуміють таке завершення конфлікту, в якому бере участь третя сторона, не зацікавлена безпосередньо в його результаті. Роль третьої сторони може виконувати одна людина, група професіоналів або навіть держава. Медіація - це цілеспрямоване втручання.
Медіатор не має повноважень нав'язати будь-яке рішення. Він допомагає сторонам при вирішенні спору сконцентруватися на своїх інтересах, а не на своїх заявлених позиціях. У разі успіху приймаються рішення, від яких виграють обидві сторони, на відміну від рішень третіх осіб (суддів або арбітрів), коли одна сторона програє, а інша - виграє.
Спікер: Андрієнкова Вероніка, директор Департаменту профілактики, освіти та медіації, ГО „Ла Страда - Україна”