Головна  →  Новини районів  →  22 листопада 2018

День відкритих дверей у класах «Нової української школи» СШ №40

День відкритих дверей у класах «Нової української школи» СШ №40

21 листопада 2018 року у нашій школі пройшов День відкритих дверей у класах «Нової української школи».

   У 2018 році в Україні відбулися «революційні» зміни в системі освіти. Відтепер знання не насаджують, а пропонують. І все це у сучасних та комфортних умовах.

День відкритих дверей - теж нововведення. Основна мета – ознайомити батьків здобувачів освіти з Новою українською школою, організацією освітнього простору.

Завітавши до першокласників під час навчання, батьки мали можливість познайомитися з тим, як вчителі нашої школи втілюють у життя ідеї Нової української школи.

Зокрема, вчителі продемонстрували, як саме вони використовують новаторське матеріальне забезпечення під час проведення уроків:

¾   цеглинки LEGO, які з іграшок зусиллями вчителів перетворюються на універсальний навчальний посібник - це і рахунковий матеріал, і демонстрація математичних дій, і розвиток просторового мислення, і, безумовно, - дрібна моторика.

¾   різноманітний демонстраційний  матеріал з різних навчальних предметів, за допомогою якого вчителі "суху" інформацію з підручників перетворюють для першачків на яскраві та легкозасвоювані поняття та образи. За його допомогою вчителі організовують, наприклад, проектну роботу - маючи зображення часток, діти збирають ціле поняття.

¾   інтерактивне обладнання - інтерактивні дошки та ігрову підлогу, комп'ютерну техніку.  Всі ці сучасні засоби, які раніше можна було зустріти в школах хіба що в кабінетах інформатики, а зараз шести- та семирічні діти з легкістю вправляються з будь-яким обладнанням, за допомогою якого у невеличку класну кімнату прийшов цілий всесвіт у всьому його різноманітті – під час уроку діти можуть мандрувати світом: побачити на власні очі, як у Тузлах пелікан годує пташенят або як виглядає жива смерека у Карпатах, біля якої квітне справжній едельвейс. Можуть дослідити склад води і побачити її у вигляді льоду, пари чи рідини, не встаючи з парти.

¾   ляльковий театр, який виявляється зовсім не іграшковий, а незамінний помічник вчителя, який допомагає УЯВИТИ і ЗРОЗУМІТИ почуте від учителя, а не зазубрити "сторінка така-то, параграф такий-то". Учні за допомогою ляльок не просто пасивно отримують нові знання - вони долучаються до участі у цілому комплексі дій, коли грають у невеличких тематичних сценках, присвячених не тільки предмету "Я досліджую світ", а й вивченню грамоти, навіть математики.  Також цей педагогічний прийом радо використовують вчителі німецької мови, щоб знайомство з іноземною мовою пройшло легко та швидко, щоб діти зацікавились спілкуванням німецькою, бо ж  за новою концепцією, діти мають вступати в діалог.

Уроки Нової української школи проходять в нетрадиційній формі: це і дослідження, і робота в групі, і навіть експерименти.

Тож батьки, завітавши до класів, мали можливість не тільки спостерігати. Їм було запропоновано працювати разом з дітьми - і батьки охоче долучились, наприклад, до роботи в групах з дітьми, інколи з подивом зазначаючи, що вони не можуть так, як учні, швидко і кмітливо знайти вирішення питання, над яким працює група. 

Побоювання деяких батьків "так вони будуть гратися, а не вчитися" розвіялись. Більше того, ми почули, як хтось з гостей при обговоренні побаченого із жалем зауважив, як же  не здогадалась мама раніше вчити за допомогою конструктора, якого у них "повна хата"!

Навчання за Новою українською школою спрямоване на те, щоб дитина ставила запитання, щоб учні не боятися запитати, зауважити, виступати.

Тож з подивом батьки побачили, що під час уроку все постійно рухається і змінюється, що ніхто не вимагав від дітей "сидіти і мовчати", що гра - це дійсно частина пізнавального процесу, і вона зовсім не заважає вчитися, а навпаки.

І те, як їх діти охоче і з радістю тягнуться відповісти, вразило батьків, з подивом вони почули від вчителів, що "помилитися не страшно, і ми вчимо також помилятися. Діти помиляються - ми виправляємо, вони нас чують".  Багато хто з батьків, згадуючи себе у шкільні роки, згадує насамперед страх. Всі пам'ятають, як їх трусило  біля дошки. І діти, які бояться не встигнути відповісти, а не бояться відповідати - то зовсім нове враження для батьків.

Загальний висновок - у  програмі Нової української школи, порівняно зі старою, – більший зв'язок із життям, із сучасним світом і його вимогами. Величезна прірва між теорією (шкільні підручники, приклади, що інколи були навіть не зрозумілі дітям, бо вкрай застарілі) і реальним життям скоротився в рази, тому дітям легше адаптуватись до навчання у школі.

 

 

Перейти до спискуВерсiя для друку