Успіх справи завжди залежить від тих, хто бере на себе відповідальність за її результат. У листопаді 2018 року було відкрито Інклюзивно-ресурсний центр №3 Деснянського району м. Києва.
Лише рік тому з метою створення принципово нової організації об’єднали свої зусилля Деснянська районна в місті Києві державна адміністрація, Управління освіти, освітяни району та працівники ІРЦ №3, які пройшли конкурсний відбір на вакантні посад.
Сьогодні інклюзивно-ресурсний центр:
забезпечує права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти та здобуття освіти у професійно-технічних навчальних закладах шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;
надає психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;
забезпечує системний кваліфікований супровід учасникам освітнього процесу;
удосконалює кадровий склад з метою підвищення якості роботи.
Першими, з ким почали співпрацю фахівці ІРЦ за підтримки районного науково-методичного центру Управління освіти, стали педагоги Деснянського району, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.
Завдяки злагодженій роботі, ретельно продуманому плануванню, вже з самого початку фахівці центру були готові: надати необхідну інформацію батькам; організувати спільні заходи в закладах освіти; а з 15 січня 2019 року розпочати безпосередню роботу з дітьми, що проходили комплексну оцінку розвитку.
Результат командної роботи рік поспіль:
надано висновки за результатами комплексної оцінки понад 1100 сім’ям;
проведено понад 2500 консультацій батьків і дітей з особливими освітніми потребами;
створено освітній простір для проведення корекційних занять;
розпочато корекційну роботу з дітьми, які не відвідують заклади освіти.
Весь цей час склад колектив інклюзивно-ресурсного центру поповнювався справжніми ентузіастами, досвідченими та талановитими майстрами своєї справи. Серед них: науковці; вчителі вищої категорі; фахівці, що мають, окрім педагогічної, другу медичну освіту. Незалежно від віку та досвіду, співробітники постійно навчаються, діляться та обмінюються досвідом з колегами, вивчають історію розвитку інклюзії в світі. Розібратися у законодавчих засадах, у новітніх наукових дослідженнях, опрацьовувати ведення та оформлення базової документації, працювати в Автоматизованій системі ІРЦ їм допомагають фахівці Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
На наступний 2020-й рік співробітники ІРЦ №3 мають чіткий план роботи, стратегію співпраці з колегами суміжних державних та громадських організацій для міжвідомчої співпраці, можливість ділися досвідом з колегами інших інклюзивно-ресурсних центрів.