Для організації освітнього процесу для учнів 11-х класів у травні цього року, за умови вибору закладом освіти нових форматів навчання, рекомендуємо:
- попередньо обговорити такі зміни з учнями, їхніми батьками та вчителями (анкетування, опитування тощо);
- завершити вивчення нового матеріалу в 11-х класах з усіх предметів до кінця квітня (за необхідності внести корективи до календарних планів) та зосередитися у травні на повторенні матеріалу;
- обрати відповідну модель організації освітнього процесу в травні, схваливши її на засіданні педагогічної ради та ознайомити з нею учнів та їхніх батьків;
- укомплектувати мобільні навчальні групи учнів (за заявами їхніх батьків);
- розробити індивідуальні/групові траєкторії навчання (індивідуальні/ групові навчальні плани) для кожного учня/групи учнів; внести, у разі необхідності, зміни до розкладу уроків;
- дні перед тестуваннями використати для предметного «занурення» (різнорівневих консультацій для проходження тестування з предметів, що обрали учні);
- відмовитися від домашніх завдань для одинадцятикласників;
- зберегти тижневе навантаження вчителя та відповідну заробітну плату; не допускати перевантаження педагогів.
На нашу думку, такі зміни зменшать навантаження на випускників шляхом зміни моделі освітнього процесу та скорочення кількості годин очного (традиційного) навчання, кількості предметів для обов’язкового відвідування.